אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך אפשר להקטין הוצאות של עסק?

 

איך אפשר להקטין הוצאות של עסק?

נראה לי, שאף אחד לא יתווכח עם דעה, שאומרת: שמטרה של כל העסקים זה להצליח ולהרוויח. הרי זה ברור ככל שעסק יהיה מוצלח יותר, כך יהיו יותר לקוחות וכך גם רווחים יגדלו. אבל במשוואה הזאת יש עוד גורם אחד שמשפיע על הרווחים וזה הוצאות.

מי שמכיר קצת עולם הכלכלה, יודע שתמיד מדברים על מושג "רווח נקי", שזה בעצם נתון או פרמטר שמקבלים לאחר חישוב הפרש בין הכנסות להוצאות. זה אחד הפרמטרים אשר קובע מצב כלכלי של החברה. לא צריך להיות מתמטיקאי גדול בשביל לעשות מסקנה שככל שההכנסות יהיו גדולות והוצאות יהיה קטנות, כך נקבל יותר רווח.

הגדלת רווחים לא תמיד מתאפשרת בצורה מיידית, ולכן כדאי לשים לב על הקטנת הוצאות. ברור שכולם יודעים ומבינים בזה ולכן, לא פעם רואים איך מצמצמים כוח אדם לצורך הקטנת הוצאות או סוגרים סניפים וכדומה. אך לא כולם מכירים, שלמעשה יש עוד דרכים לצמצם את ההוצאות ואחת מהן קשורה למיסים.

מתברר, שלכל בעל העסק, אשר יש ברשותו משרד או כל נכס אחר, המשמש לצרכי העסק, אחת ההוצאות הגדולות – תשלומי ארנונה. חיוב ארנונה מגיע לאלפי שקלים בשנה בהתאם למספר פרמטרים. בעזרת ייעוץ של עורך דין ארנונה ניתן לבדוק אפשרות להוזיל את החיוב, לקבל הנחה או פטור. ( לא מדובר על הנחה בעקבות משבר קורונה)

מי שלא מכיר, גובה תשלומי ארנונה לעסקים נקבעת על סמך מספר פרמטרים, כגון: מיקום הנכס, שטח של הנכס, סיווג של הנכס ומצב הפיזי. ישנם מקרים, שבהם בעלי חברות סטארט-אפ או הייטק משלמים ארנונה ללא הנחות מכיוון שאינם קיבלו סיווג נכון לעסק. זאת לא הפתעה שרב הרשויות המקומיות מעוניינות למשוך לשטחם את חברות ועסקים מעולם ההייטק ולכן מציעות הנחות בתשלומי ארנונה ועוד.

במקרים אחרים, למשל כאשר נכס עומד ריק ומתאים לקריטריונים מסוימים ניתן להגיש בקשה לפטור מתשלום ארנונה לתקופה מסוימת. בעזרת עורך דין, אשר מתמצא בנושא מיסוי מוניציפאלי אתם יכולים לבדוק את כל האופציות ולקבל ייעוץ שיסייע לכם לחסוך אלפי שקלים בשנה.

חשוב גם לציין ששיטת חישוב תעריפי ארנונה משתנה מרשות לרשות ולכן אין להשוואת תשלום בין החברות. ישנם רשויות מקומיות אשר מחשבות שטח של הנכס כולל קירות חיצוניים וישנן כאלו שלא. לעתים, במיוחד באזור גוש דן ומרכז, נכס עסקי ברחוב הסמוך יכול לקבל תעריף ארנונה יותר נמוך מאשר נכס עסקי שנמצא ברחוב ממול.

לכן, במיוחד אם אתם ועומדים לפני השכרת מקום לעסק או לפני מעבר לנכס אחר תפנו ליעוץ לצורך קבלת מידע ראשוני ואולי תמנעו מעצמכם כאב ראש מיותר ותוכלו גם לצמצם בהוצאות.

*** הכתוב אינו מחליף ייעות מקצועי. 


אודות מחבר המאמר

אלירן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.