אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דוחות תנועה

דוחות תנועה – תנועה לפי החוק!

אחד האמצעים העיקריים למלחמה בתאונות הדרכים הוא מתן דוחות תנועה לנהגים אשר ביצעו עבירות תנועה. כמעט כל בעל רישיון נהיגה קיבל פעם בחייו דוח בעת שנהג בניגוד לחוק. ישנם דוחות תנועה על עבירות קלות, בגינן יינתן קנס והנהג יכול לבקש להישפט על מנת להוכיח כי לא עבר עבירת תנועה. לעומת זאת, ישנם דוחות תנועה על עבירות חמורות יותר או מעורבות בתאונת דרכים, בגינם יוזמן הנהג לבית המשפט ויוגש נגדו כתב אישום.דוחות תנועה ניתנים על עבירות תנועה שונות כמו עקיפה בקו הפרדה לבן, נסיעה באור אדום, דיבור במכשיר הנייד בעת הנסיעה, נהיגה בשכרות, חניה במקום אסור, אי נשיאת רישיון נהיגה או רישיונות רכב, נהיגה במהירות מופרזת ועוד. ישנן עבירות עליהן ניתנים דוחות תנועה, כמו מהירות מופרזת, כשאופי הדוח תלוי בחומרת העבירה. לדוגמה: נהיגה במהירות של 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת תגרור קנס כספי, לעומת זאת, מהירות מופרזת מאוד תגרור דוחות תנועה עם הזמנה למשפט והגשת כתב אישום.כולנו מודעים לחוקי התעבורה, אך לצערנו, פעמים רבות מתבצעות עבירות תנועה חמורות. דוחות התנועה הם הדרך לאכוף אותן.

ישנן שתי אפשרויות לקבלת דוחות תנועה:

אי תשלום דוחות תנועה

כאמור, דוחות תנועה גוררים קנסות בסכומים הקבועים בחוק. את הקנס על מבצע העבירה לשלם תוך 90 יום ממועד קבלת הדוח. לחילופין, יכול הנהג לבקש להישפט. במידה ולא שולם הדוח תוך 90 יום, יגדל הקנס וכל דחייה בתשלום תגרור אחריה ריביות. אם קיבלתם דוחות תנועה ואינכם בוחרים להישפט, מהרו לשלם את הדוח, שכן לרשויות סמכות להפעיל אף הליכי הוצאה לפועל נגד חייבי קנסות.

ברירת משפט

במידה וקיבלתם דוח תנועה ואתם סבורים כי לא ביצעתם את העבירה והדוח ניתן לכם בטעות או שלא בצדק, יש לכם זכות להישפט. במקרה כזה כדאי להיוועץ בעו"ד תעבורה, על מנת שינחה אתכם כיצד להוכיח את צדקתכם בבית המשפט.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.