אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בריאות טובה ודיאטה

בחיי פגשתי הרבה אנשים שבאו אלי ושאלו לדיאטה מהירה, פגשתי עוד יותר הרבה אנשים ששאלו אותי איך זה שהם לא יורדים במשקל, הרי הם אוכלים פעם אחת ביום?

פגשתי הרבה אנשים וכל אחד מהם עם דיאטה משלו, דיאטת תירס, דיאטת חלבונים,דיאטת חסה ועוד אלפי דיאטות מוזרות, אני אנסה לענות על מספר שאלות ששואלים אותי מדי פעם במסגרת עבודתי.

האם כדאי לאכול פעם או פעמים ביום בשביל לרזות?

לא! תדמיינו לעצמכם שמהיום תקבלו משכורת רק פעם בשלושה חודשים, מה היה קורה אז? אז מה שהיה קורה זה שעל כל שקל שהייתם מוצאים כשקיבלתם משכורת סדירה אתם תשמרו כפליים, לא תבזבזו את הכסף שלכם, תחיו בצמצום ותשמרו בקנאות על הכסף שלכם.

כך גם בגוף,שומן=מאגרי אנרגיה,מזון=אנרגיה, ברגע שלא יהיה חילוף חומרים קבוע , מסודר ומספר פעמים ביום - הגוף ישמור על מאגרי השומן שלו כי הוא נכנס למצב של חיסכון, לא מקבל אנרגיה באופן סדיר? או קי בואו נשמור על האנרגיה שלנו, למקרה הצורך.

אז התשובה היא בעצם ההפך, 5 ארוחות קטנות ביום יעשו את העבודה, הגוף יתרגל לחילוף חומרים, לאנרגיה זמינה וכך בעצם לא ישמור על מאגרי שומן שמצטברים לנו על הגוף.

האם אפשר לרזות רק עם ספורט?

לא, אי אפשר לרזות רק עם ספורט, מה שיהיה זה שהגוף יאבד שרירים, אכן נוריד במשקל שלנו אך נגיע למצב של פגיעה בבריאות וירידה לא נכונה במשקל.

אי אפשר לעשות רק ספורט בלי תזונה נכונה, הגוף בנוי משרירים שמנעים אותו, ברגע שעושים אימון השריר נפתח ונבנה מחדש בשעות שאחרי האימון, במידה והשריר לא קיבל את החומר בניה(חלבונים) של השרירים הוא יבנה מחדש אבל קטן יותר ממה שהיה.

אילו מזונות כדאי לאכול?

המזונות שעוזרים לנו לשמור על בריאות תקינה הם ארוחות מסודרות שמרכיבים את אבות המזון, פחמימות, חלבונים ושומנים(לגבי השומנים לדבר בהמשך).

פחמימות-האנרגיה של הגוף,מזונות שמכילים פחמימות הם:אורז,כל קטניות,תפוח אדמה, קרקים וכל העשוי ממזונות אלו.

חלבונים-חומר הבניה של הגוף, המזונות שמכילים חלבונים הם:דגים,חזה עוף,בשר,פשתן,ביצה ומוצרי חלב(קוטג',גבנ''צ)

לגבי שומנים הבטחנו שנדבר אז הנה אנחנו- שומנים יכולים להתחלק ל2 סוגים, "שומן סביר" ו"שמן רע", השומן הסביר נמצא ב:שקדים, אגוזים,אבוקדו,דגים ושמן זית, זה השומן שעוזר להלחם בכולסטרול LDL שהוא הגורם למחלות לב, לא לאכול ממנו הרבה כי בכל זאת שומן משמין.

השומן הרע נמצא בכל השאר:כל המטוגנים,גבינות שמנות,חמאות ושוקלד.

תשמרו על הבריאות.


אודות מחבר המאמר

שי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.