אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם הם כמו אב ובן. הם בלתי נפרדים ותלויים אחד בשני.ניהול משא"ב עוסק בכל התחום הניהולי של העובדים בחברה ואילו מחלקת כח אדם היא אחת מהמחלקות של מדור ניהול משא"ב.

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם כתחומים נפרדים

ישנם ארגונים ואנשים המפרידים בין כל הקשור לניהול משאבי אנוש לתחום הכוח אדם. ארגונים אלו סבורים כי ניהול משא"ב וכוח אדם הם שני דברים שונים. אלו חושבים שתפקידו של כל אדם הוא הוא לעסוק בקבלת החלטות יומיומיות דינמיות בכל הקשור לעובדים. לעומת זאת תפקידה של מחלקת ניהול משא"ב היא לקבל החלטות לטווח הארוך. בשפה פשוטה אפשר להגדיר זאת כמנהל בכיר לגבי משאבי אנוש ומנהל זוטר לגבי כוח אדם. ניהול משא"ב למעשה מתכנן את התוכנית וכוח אדם הם אלו שמביאים את התוכנית לידי יישום.

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם הינו הך

לעומת התפיסה הקודמת שהבאנו כאן ישנם כאלו הטוענים בלהט כי אין שום הבדל בין ניהול בתחום משאבי אנוש וכ"א ושאלו רק שתי שמות או כותרות שונות לאותו התפקיד.הם טוענים שבשנים האחרונות הכותרת והניסוח של המשרה או התחום שבו אדם עוסק משנה את הרגשתו ואת יחס הסביבה אליו ולכן מה שהיה פעם כוח אדם, נושא כעת את הכותרת של ניהול משא"ב.

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם- תפקידים

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם מאגד מגוון תת תחומים ותפקידים הקשורים למועמד ולעובד שיועסק או מועסק בארגון כלשהו. חלק מהתפקידים הם:

ניהול משאבי אנוש וכוח אדם- סיכום

אם כך, האם ניהול משאבי אנוש וכוח אדם הם הינו הך?לא. גם משאבי אנוש וגם כוח אדם עוסקים באותם תחומים, אך משאבי האנוש מתכננים תוכניות לטווח הארוך ומטלות בהתאם ואילו כוח אדם הם מוגדרים יותר כהמיישמים של תוכניות אלו, הקשורות לכוח אדם.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.