אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אסור לפספס: החיזיון הלילי במוזיאון מגדל דוד בירושלים

אין עוררין על כך שמוזיאון מגדל דוד בירושלים הוא אחד הסמלים הבולטים של העיר. נסו לחפש ציור תמונה או קו רקיע של ירושלים שאינו כולל את המגדל הזקור של המוזיאון ותתקשו למצוא. אם תסתכלו בארכיון תמונות של העיר העתיקה, קרוב לוודאי שאחת מכל חמש או שש תמונות יהיו של מגדל דוד, מכל זווית שהיא, כך שהמוזיאון, המכנה עצמו המוזיאון להיסטוריה של ירושלים בהחלט ראוי לשמו.

המבוגרים שבינינו זוכרים בוודאי את תערוכת הזכוכית המרהיבה של צ'יהולי שנערכה במוזיאון לפני כעשור ונחשבה לתערוכה הכי מדוברת והכי נחשבת ומתוירת בישראל בוודאי מבחינת אירועים בירושלים. מאז אותה תערוכה היו אירועים רבים במוזיאון, אבל עד לפני כשנה לא היה מופע שאפשר היה לומר שהוא כיום שוב הדבר הכי חם בישראל. אז הנה: קבלו תיקון. כבר למעלה משנה שמוזיאון מגדל דוד מארח ומקיים מידי ערב את מופע החיזיון הלילי. לירושלמים שביניכם וודאי מוכרים השלטים הגדולים בהם נראה כדור הארץ בצבע זהוב ועליו ממוקמת ירושלים על חומותיה וצריחיה, ואלו שאינם ירושלמים, סביר להניח ששמעתם על החיזיון הלילי דרך כתבה בעיתון או סיקור בטלוויזיה.

מה שהופך את החיזיון הלילי לאחת ההופעות בירושלים שלא נראה כמותן בישראל הוא שילוב בין המיקום הפיזי בו הוא מוצג לבין ההפקה התחת ממדית עצמה. פיזית החיזיון מוקרן על חומות המצודה, ומטשטש במשך המופע שמדובר בשטח גדול מאוד, עם עיקולים ופניות וגבהים ושברים רבים לאורך החומה. במהלך החיזיון כל התנועתיות נראית טבעית לגמרי וקל מאוד לשכוח שמדובר במעבר שעושה המיצג מקיר אחד למשנהו או מגובה נמוך לגובה גבוה במיוחד.

האלמנט החזותי עצמו הוא פיתוח של צוות אומנים מצרפת, שבעזרת עשרות מצלמות מיוחדות, מקרנים סמויים, רמקולים חבויים ועוד אלמנטים טכנולוגיים שהעין לא רואה, יצרו מופע מרהיב של צבעים ותוכן המספר את סיפורה של ירושלים עצמה, החל מבריאת העולם ועד ימינו אנו, ועובר בדרך בין סיפור יציאת מצרים, חורבן בית המקדש, גלות בבל, החזרה לירושלים, ימי המנדט הבריטי ועוד. כל זאת מוצגים בצורה מעוררת השתאות ומשך המופע - 45 דקות בסך הכל - עובר כל כך מהר שמתחשק לרוץ לקופה ולקנות כרטיס נוסף.

אין ספק שהחיזיון הלילי הוא כיום המופע הכי לוהט ומעניין ויזואלית שיש בירושלים, ולאלו שעדיין לא הלכו לראותו חשוב לדעת כי הוא מוקרן שלוש פעמים ביום במהלך שעון הקיץ, וכי ישנם ימים בהם המוזיאון סגור לאירועים פרטיים ובהם המופע לא מתקיים, אז מומלץ להתעדכן מראש לפני הגעה.


אודות מחבר המאמר

אריאל וייס הוא עורך תוכן באתר ירושלים ברשת

שער הכניסה לתרבות תיירות ומלונות בירושלים

כתובת האתר: www.GoJerusalem.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.