אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מסעדות בירושלים ברחוב עמק רפאים

לפני עשר שנים רחוב עמק רפאים היה רחוב עם מספר מצומצם של בתי קפה ומסעדות. לפני עשרים שנה, למי שבכלל זוכר, הייתה ברחוב מסעדה מפורסמת אחת, החצר של יוז'י קראו לה, שהגישה מה שפעם היה נחשב לאוכל גורמה והיום לאוכל ממוצע, אבל מי בכלל היה מחפש מסעדות בירושלים? אבל הנה, עשר שנים אחרי, ונדמה שעמק רפאים הפך במידה רבה לשינקין של ירושלים, רחוב המכיל משני צידיו עשרות מקומות קטנים ומקסימים לשבת בהם, לאכול בהם או סתם לשתות קפה ולהעביר את היום.

ככל שנכנסו יותר מקומות חדשים כך בעצם קשה יותר להחליט לאן ללכת. רוצים קפה? יש גם את הלל, גם את ארומה, גם בתי קפה פינתיים שאינם שייכים לרשתות, וגם במסעדות-דיינרים עצמן אפשר לשתות קפה טוב מבלי הצורך להזמין מהתפריט. רוצים אוכל חלבי - חלק גדול מהמסעדות ברחוב, ובוודאי בתי הקפה, מגישים רק ארוחות חלביות. רוצים בשר - גם פה הבחירה אומנם יותר מצומצמת אבל ישנם כמה וכמה מקומות שיעשו לכם את העבודה. אז נדמה שצריך פה קצת עזרה וכיוון במה המקומות היותר מתאימים לכם, ולאיזו שעה של היום. מסעדות כשרות בירושלים הן עניין טרנדי עכשיו, אז כמובן שכל המקומות המצוינים בכתבה כשרים.

נתחיל מהבוקר. את הבוקר אפשר לפתוח במושבה באחד משני מקומות מומלצים - או טל בייגלס, המגיש מבחר רחב של ארוחות בוקר טעימות, על גבי בייגלים חמים שיצאו מהאפיה בתנור המקומי שיש להם במסעדה, או אפשרות ללכת לקפית - אחד המקומות הוותיקים ביותר בעמק רפאים, שנחשב כיום לבית הקפה בהא הידיעה של המושבה. המון אנשים ירושלמים מוכרים יושבים בבית הקפה, שלא שינה את עיצובו וגם לא הרבה מתפריטו בשנים האחרונות, ומציע ארוחת בוקר נחמדה מאוד במקום שנחשב לסמל ומותג במושבה הגרמנית.

הגעתם לצהרים? מצוין, יש לנו כמה מקומות מצוינים בשבילכם. אם אתם רוצים בשר טוב, תנו קפיצה לג'וי שהוא מסעדת בשרים וותיקה אף היא ברחוב שמגישה בשר פשוט ולעניין עם סלטים טובים, לחם מאפה המקום, ואווירה בוקרית במקצת החביבה על הירושלים דוברי האנגלית בירושלים. אם אתם דווקא בעניין של איטלקית, פשוט תחצו את הכביש ותיכנסו ללוצ'נה, מסעדה איטלקית השוכנת במתחם גדול וחצר מקסימה, שנפתחה לאחר כמה סיבובים של מסעדות שלא הצליחו להחזיק מעמד. לוצ'נה מציעה אוכל איטלקי מצוין שכולל הרבה מנות של פסטה, דגים, סלטים ופוקצ'ות מעשה המקום.

עכשיו הגעתם לאחר הצהרים ואתם מחפשים משהו מתוק לשים בפה? על פינת עמק רפאים עם רחוב רחל אימנו נמצאת פיתויים, שהוא בית קפה פלוס הנחשב לפטיסרי הראשון האמיתי בירושלים. פיתויים יציעו לכם מגוון שקשה לבחור ממנו של עוגות מעשה המקום, שכולן נראות מעשה ידי אומן, יחד עם מוסים ועוגות גלידה שגם הן נעשות במטבח המקומי, וכל זה מלווה אף הוא בשוקו חם וטעים או במשקה אחר שהם ירקחו לכם שם. פיתויים היא אחד המקומות החביבים לדייטים על ידי הציבור דתי לאומי בירושלים, אז אם תראו צעירים אוחזים יד תפרגנו להם - כי יכול להיות שברגע זה ממש הם בדייט

 


אודות מחבר המאמר

אריאל וייס הוא עורך תוכן באתר ירושלים ברשת

האתר הוא הכתובת המרכזית לתרבות, תיירות ומלונות בירושלים

כתובת האתר: www.GoJerusalem.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.