אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

היפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP כשיטות לטיפול בפוביות

רשימת הפוביות ארוכה מאוד וכמעט לכל אדם יש את הגורם שעשוי לעורר אצלו את תסמיניה הלא נעימים של הפוביה: פחד משתק הגורם לחרדה עמוקה המתבטאת בתסמינים פיזיים כגון דופק מואץ, הזעה וחוסר יכולת לדבר או לשתף פעולה. הפוביה משבשת באופן ניכר את חיי הלוקה בה. פוביות מהוות את אחד התחומים בפסיכולוגיה המגיבים בצורה חיובית ביותר להיפנוזה, דמיון מודרך ו- NLP.

 

עולם הרפואה גילה כבר לפני שנים את נפלאות שיטת הדמיון מודרך ו- NLP וממשיך לחקור את הנושא בכדי לשכללו ככל האפשר. מחקר שהיווה פרויקט משותף בין המכון הפסיכיאטרי ובתי החולים בת'לם רויאל ומאודזלי בלונדון ערך השוואה בין היפנוזה עם הקהיית רגשות שיטתית שהינו הטיפול הנפוץ ביותר בפוביות בו המטופל נחשף לגורם הפוביה שוב ושוב בתוספות הולכות ועולות עד שהוא לא מוטרד יותר מהפוביה. מחקר זה השווה בין שתי קבוצות מטופלים שקיבלו סוג אחד או אחר של טיפול והחוקרים הסיקו שגם דמיון מודרך וגם NLP הביאו לשיפורים משמעותיים בנבדקים ועל כן הומלצו כיעילים למאבק בפוביות.

במאמר בירחון הרשמי של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים שני פרופסורים במחלקה לרפואת ילדים בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ייל קבעו כי הם ממליצים על השימוש ב- NLP ובהיפנוזה כתוספת לטיפול בכאב הפיזי ובחרדה, פוביות והפרעות כאב כרוניות נוספות. בנוסף טוענים המחברים כי לימוד ילדים היפנוזה עצמית הינה רבת ערך מאחר ודבר זה מעניק להם תחושה של שליטה ומציינים כי יש ללמד הורים תהליך זה גם כן, מאחר ותפיסות שגויות שעשויות להיות להם לגבי היפנוזה  ו- NLP עשויות להפריע להתקדמות הילד.

 

דמיון מודרך ו- NLP (תכנות ניורו-לשוני) הינו תהליך תרפיוטי שפותח באוניברסיטת קליפורניה סנטה קרוז המשלב טיפול קוגניטיבי ומחקר לשוני והינה דרך יעילה ביותר לטיפול בפוביות מאחר והיא מבצעת החלפה בין תהליכי המחשבה השלילית על מושא הפוביה במחשבות חיוביות. במחקר באוניברסיטת מיאמי אשר בדקה דמיון מודרך ו- NLP כחלק מסשנים של מטיפול קבוצתי או פרטני למטופלים הסובלים מפוביות כל הנבדקים בשתי הקבוצות דיווחו על שיפור משמעותי כתוצאה מיישום דמיון מודרך ו- NLP. מחקר נוסף שנערך על ידי אוניברסיטת קנזס סיטי מיזורי מצא כי דמיון מודרך ו- NLP פועלים מהר יותר ובאופן אפקטיבי יותר משיטות אחרות בטיפול בפוביה מנחשים.

 

בירחונים רפואיים מקצועיים מדווח כי דימיון מודרך ו- NLP, בשילוב טיפולים מרגיעים אחרים כגון נשימות עמוקות והרפיית שרירים פסיבית סייעו  להפחית במידה ניכרת פחד ממחטים בקרב מטופלים לפני ניתוח. נוסף על כך, השפעות הדמיון המודרך שבוצע המשיכו גם לאחר הניתוח ואפשרו למטופלים לישון טוב יותר. ההוכחות המצביעות על כך שדמיון מודרך ו- NLP מהווים אחת הדרכים היעילות ביותר לפוביות מכל הסוגים רבות ובעקבות מחקרים האקדמיים אף מקבלות משנה תוקף. לאנשים הסובלים מפוביות שונות ומשונות זוהי מחשבה מעודדת מאחר ובמקום לבזבז חודשים בטיפולים יקרים ישנן דרכים שימושיות  שמציעה שיטת ה- NLP שכל אחד יכול לבצע ברגע זה בכדי להשתחרר מעולה המעיק של הפוביה.


אודות מחבר המאמר

מירה סול-אליעוז, מנהלת קסם השינוי, מדריכה ומאמנת NLP ו- דמיון מודרך בהסמכה בינלאומית.מטפלת ומנחה קבוצות, בעלת ניסיון רב בתחום. 077-2103030קסם השינוי  http://www.kesem-hashinuy.co.il/ mira@kesem-hashinuy.co.ilטלפון 052-6460097

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.