אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פשיטת רגל וחובת הוכחת תום לב

פשיטת רגל היא הליך מורכב מהרבה מאוד בחינות, מן הבחינה הפסיכולוגית, מן הבחינה הכלכלית, מבחינה משפטית וכן מבחינת ה"טופסולוגיה" הכרוכה בתהליך. כדי שפושט רגל יוכרז ככזה עליו לעבור הרבה מאוד הליכים, רובם לא נעימים בעליל. לכן, מומלץ מאוד במקרים של פשיטת רגל להסתייע באיש מקצוע מיומן המתמחה בהליכי פשיטת רגל. עורך דין שכזה יכול להקל על התהליך ולהביא למקסום ההליכים הנוגעים ללקוח שלו.

 

אחד האלמנטים הכי חשובים בהליכי פשיטת רגל היא חובת ההוכחה המוטלת על החייב – כי זה פעל בתום לב. כידוע, כאשר חייב רוצה להכריז על עצמו פושט רגל הוא חשוף לחקירה מקיפה; עליו לפתוח תיק בכונס נכסים, לדווח על מאזן ההכנסות שלו, על הפעילות שבחשבון הבנק שלו, על נכסיו והשקעותיו, עליו לדווח על הכנסות בן או בת הזוג שלו, על הכנסותיהם של ילדיו במידה ואלו מתגוררים בביתו וכן הלאה. יתרה מכך, על אדם העומד לפתוח בהליכי פשיטת רגל מוטלת החובה להצהיר על חובותיו ולהוכיח כי אין ביכולתו לפרוע את החובות שאליהם נקלע.

 

מאחר ותכליתו של הליך פשיטת רגל היא לאפשר לחייב פתיחת דף חלק וחדש, מוטלת עליו חובת ההוכחה כי הוא אכן פעם בתום לב, ולא פעל בזדון וברח ממחויבותו להשיב את החובות שאליהם נקלע. בטרם מערכת המשפט הישראלית מכריזה על חייב פושט רגל, היא תעשה הכול על מנת לבדוק האם החייב פעל בתמימות כאשר חובותיו החלו להיווצר. רק לאחר שהמערכת המשפטית הכירה בתום הלב של החייב היא תאפשר את הליך פשיטת הרגל, ותאפשר לחייב לפרוס את חובותיו.

 

חובת ההוכחה מוטלת בהקשר זה על כתפי החייב. בדיוק מסיבה זו, כדי להיוועץ עם עורך דין מומחה בהליכי פשיטת רגל, רק אדם מקצועי יוכל לעזור לחייב להוכיח, בעזרת הראיות הדרושות, כי הוא פעל בתום לב. חשוב לציין, כי בית המשפט יבחן את האסמכתאות, הראיות וכן את התנהגותו של החייב, ורק לאחר מכן ייתן את החלטתו, באם לאפשר פתיחת הליכי פשיטת רגל או לאו.

 

כיצד מוכיחים תום לב בהליכי פשיטת רגל?

 

ראוי להתחיל את הדיון בשאלה מורכבת זו בעצה: סיוע משפטי מקצועי בהחלט יכול לעזור במקרים שכאלו  הן לזירוז הליכי פשיטת רגל, והן עבור הוכחת תום לבו של החייב:

 

 


אודות מחבר המאמר

טופ אינטראקטיב - קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.