אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רעיונות למתנות

 

רעיונות למתנות: יודאיקה לכולם?

רעיונות למתנות בתחום של מוצרי יודאיקה יש לא מועט. למי ניתן לתת מוצר יודאיקה במתנה? ובאילו הזדמנויות? כמעט לכולם וכמעט תמיד, מסתבר.

כשאנו מחפשים רעיונות למתנות כדאי מאוד לפנות לתחום של מוצרי יודאיקה. תחום זה שבו ניתן למצוא מגוון רחב של תשמישי קדושה ואביזרים שקשורים למסורת ולמנהגים היהודיים הוא תחום פורה ועשיר במגוון רעיונות למתנות. למי ומתי מתאימים רעיונות למתנות מתחום זה? האם רעיונות למתנות בתחום היודאיקה מתאימים רק למתי מעט או לרבים? אם בוחנים את השאלה מגלים שרעיונות למתנות יודאיקה מתאימים למעשה לאנשים רבים ויכולים להתאים לאירועים שונים ומגוונים.

סוג אחד של מקבלי מתנות שעבורם שווה לחפש רעיונות למתנות בתחום זה של אומנות יהודית הוא, כמובן, תיירים ותושבי חוץ לארץ שאיתם אנחנו בקשר. קשרי עסקים עם זרים מחייבים אותנו לחפש לפעמים רעיונות למתנות שיחזקו את הקשר העסקי והאישי עם שותפים עסקיים ולקוחות. כשאנו מחפשים רעיונות למתנות בתחום זה הרי שמוצרי יודאיקה הם בחירה מצוינת: מתנות בעלות ערך תרבותי, ולעיתים אפילו אקזוטי, שיכולים לבטא את הקשר הבין תרבותי ולהציג בפני השותף הזר דבר מה מתוך התרבות והאומנות המקומיים. אין זה מפתיע שכאשר נציגים רשמיים של המדינה מחפשים רעיונות למתנות להענקה בביקורים רשמיים ישנה העדפה לרעיונות למתנות מתחום האומנות היהודית.

אך רעיונות למתנות בתחום היודאיקה אינם מתאימים רק לזרים. דווקא בתוך החברה הישראלית, רעיונות למתנות מתחום זה יכולים להיות מאוד שימושיים ומאוד מתאימים. המסורת היהודית המשותפת לרבים מתושבי המדינה מהווה מצע פורה עבור רעיונות למתנות שמתאימות לכול אחד (כמעט) מתושבי המדינה. ישנם הרבה רעיונות למתנות מיוחדות ומרגשות מתחום זה של מוצרי יודאיקה, רעיונות למתנות שמתאימות לאנשים שונים במקומות שונים. רעיונות למתנות כמו תשמישי קדושה דקורטיביים או חפצים שקשורים למנהגים במסורת היהודית הם רעיונות שיישאו חן בעיני אנשים רבים ולכן אלו רעיונות למתנות שמבטיחות הצלחה בקליעה לטעמו של המקבל.

המגוון הרחב של רעיונות למתנות שניתן למצוא בתחום היודאיקה כולל מגוון של רעיונות למתנות שמתאימות לאירועים שונים ולזמנים שונים. כך ניתן למצוא בתחום היודאיקה רעיונות למתנות שמתאימות לחתונות או לבר מצוות, רעיונות למתנות שמתאימות לרגע חשוב כמו גיוס לצבא או סוף השירות, רעיונות למתנות לאירועים מיוחדים כמו מעבר לדירה חדשה או קידום בעבודה. המסורת היהודית נוגעת לכול פן של החיים ולכן היא מקור בלתי נדלה לרעיונות למתנות שמתאימות לכול שלב ולכול רגע בחיים של כולנו.

צריך לזכור שאין אלו רעיונות למתנות שמתאימות רק לדתיים ושומרי מצוות. המסורת היהודית היא חלק חשוב בחייהם של אנשים רבים, גם כאלו שאינם מקפידים על ההלכה. יתר על כן, רעיונות למתנות מתחום היודאיקה יכולים להתאים אפילו לחילונים גמורים שעבורם יש חשיבות למסורת היהודית מבחינה תרבותית והיסטורית גם אם לא מבחינה דתית. רעיונות למתנות עבור חילונים גמורים יכולים לבוא אפילו מתחום המנהגים הדתיים של המסורת היהודית; אלו רעיונות למתנות שמעניינות את המקבל בגלל ערכן התרבותי וההיסטורי ולא מתוך רצון להתחיל לקיים מצוות. ייתכן ויהיו כאלה שיחפשו רעיונות למתנות מתחום היודאיקה מתוך מחשבה על החדרת תכנים דתיים אל חייו של חילוני גמור. עם זאת רוב אלו שמחפשים רעיונות למתנות יהודיות עושים זאת מתוך הרצון להעניק מתנה בעלת ערך היסטורי, תרבותי ואומנתי גם ללא הסתגרות בתוך הפן הדתי של מתנות מהסוג הזה.

 


אודות מחבר המאמר

רעיונות למתנות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.