אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כתב אישום

כתב אישום – מה זה ואיך מתמודדים עם זה?

כתב אישום הוא מסמך שמגישה התביעה לבית המשפט לענייני תעבורה ובו מפורטות העבירות המיוחסות לנאשם והפרטים הנלווים למקרה שבגינו הוגש כתב האישום, כמו פרטי הנאשם, פרטי המאשים, בית המשפט והראיות המצביעות על ביצוע העבירה בגינה הוגש כתב האישום.לא על כל ביצוע עבירה תעבורה מוגש כתב אישום. על פי המלצת המשטרה, התביעה או הפרקליטות בוחנות את הראיות להגשת כתב האישום, בהתאם לעבירת התעבורה שלכאורה התבצעה. במידה והראיות מספקות, יוגש כתב האישום לבית המשפט לענייני תעבורה. מרגע הגשת כתב אישום, הופך מבצע העבירה מחשוד לנאשם.

כתב אישום בגין עבירות תנועה

ישנן עבירות תנועה "קלות", כמו חניה במקום אסור או דיבור בטלפון נייד במהלך נסיעה, שהעונש עליהן הוא בדרך כלל קנס וחיוב בנקודות. לעומת זאת, ישנן עבירות תנועה הנחשבות לחמורות במיוחד, בגינן יוגש כתב אישום נגד הנהג. מדובר בעבירות תעבורה כגון נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בשכרות או מעורבות בתאונת דרכים. בכל מקרה של הגשת כתב האישום בגין עבירות תנועה, החוק מתיר למשטרה לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג המעורב לתקופה של שלושים עד תשעים יום, בהתאם לחומרת העבירת תנועה שבוצעה. במקרים כאלה, לא כדאי להתמהמה בקבלת ייעוץ מעורך דין לענייני תעבורה, שלעתים יוכל למנוע בניית כתב האישום כאשר המקרה נמצא עוד בשלבי חקירה ראשונים. בנוסף כדאי לדעת, כי לגרסה הראשונית של הנהג חשיבות מכרעת על כתב האישום ועל מהלך המשפט. גרסת הנהג נכתבת בעת מתן הדו"ח.תאונות דרכים בעקבותיהן נגרם נזק לרכוש בלבד, לא יצריכו לרוב חקירת משטרה ובגינן לא יוגש כתב האישום, אלא אם תוך כדי התאונה עבר הנהג עבירת תנועה חמורה ביותר, הדורשת עונש חמור.לעומת זאת, בתאונות דרכים בהן מעורבים נפגעים או הרוגים כמעט תמיד יוגש כתב אישום כנגד הנהג, גם אם הפגיעה היא קלה ביותר.חשוב מאוד אם חלילה מעורבים בתאונת דרכים, לצלם את זירת התאונה, על מנת שהצילומים ישמשו הוכחות במידה ויש צורך בכך מול הטענות של המשטרה והתביעה בכתב האישום.

הודעה על כתב אישום

חשיבות עו"ד תעבורה במקרה של הגשת כתב אישום

כתב אישום מוגש במקרים של עבירות פליליות. עונשים על עבירות אלה יכולים להגיע אף לעונשי מאסר בפועל ושלילת רישיון לתקופות ארוכות, לכן אסור להיות שאננים ורצוי לפנות לעורך דין במהירות האפשרית, עוד בטרם המשטרה החלה לגבש ראיות להגשת כתב האישום. במידה והוגש כתב האישום, עורך דין המתמחה בתחום תעבורה ינחה אותך כיצד להתנהל בדיונים, ויכול לצמצם את הנזקים ולשכנע את בית המשפט להקל בעונש או אף לבטל כתב אישום וכן, לבטל שלילת רישיון מנהלית.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.