אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שלילת רשיון

שלילת רישיון – מתי ואיך מתמודדים עם זה?

כידוע לכולנו, תאונות הדרכים כבר מזמן הפכו למגפה. בכל יום כבישי ישראל גובים עוד ועוד קורבנות ופצועים. רובן המוחלט של תאונות הדרכים מתרחש בגלל אי ציות הנהגים לחוקי התנועה. במקרים חמורים, בהם מוחלט כי העבירה שנעברה חמורה מדי והנהג מהווה סכנה לביטחון הציבור, יישלל רישיונו.מי שרישיונו נשלל ממנו חייב להפקיד את רישיון הנהיגה שבידו במזכירות בית המשפט. נהיגה בזמן שלילה או אי הפקדת רישיון הנהיגה יגררו עונש חמורים שעלולים להגיע עד מאסר בפועל.

שלילת רישיון – על ידי מי?

אחד העונשים הקבועים בחוק על עבירות תנועה חמורות הנו שלילת רישיון. שלילת הרישיון נחשבת להליך פלילי ויכולה להתבצע על ידי בית המשפט, משרד הרישוי או משטרת ישראל. שלילת הרישיון שניתנה על ידי קצין משטרה ניתנת לערעור וביטול על ידי בית המשפט, במידה והאחרון סבור כי הנהג אינו מהווה סכנה לביטחון הציבור, תוך התחשבות בעברו של הנהג.משרד הרישוי יכול להחליט על שלילת הרישיון נהיגה במקרה וכמות ה"נקודות" שצבר הנהג היא גדולה, או במקרה של בעיות רפואיות המסכנות את הנהג ואת ביטחון הציבור.לבית המשפט סמכות מעוגנת בחוק לשלול רישיון, בדרך כלל בגין עבירות תנועה חמורות ומעורבות בתאונות דרכים עקב כך.שלילת רישיון יכולה להיקבע לתקופות שונות, החל מ-30 יום ועד לשלוש שנים ואף לעתים רחוקות לצמיתות. לרוב, תקופת השלילה תושפע ממידת חומרת העבירה.

האם אפשר לבטל שלילת רישיון?

ישנן נסיבות בהן הנהג אשר רישיונו נשלל יכול לערער על העונש שניתן לו, ובית המשפט יחליט האם להתחשב בערעור, האם יש מקום להקל בעונש או אף לבטל את שלילת הרישיון.כאמור, שלילת רישיון היא הליך פלילי ומהווה סנקציה על עבירות חמורות. במקרים רבים שלילת רישיון מוטלת לאחר התגבשות כתב אישום נגד הנהג. בגלל חומרת המצב, מאוד חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד תעבורה, שייצג אותך בדיונים בבית המשפט ויעמוד על זכויותיך. עו"ד תעבורה בקיא ברזי החוק ובמקרים רבים של שלילת רישיון יצליח להוציא נסיבות מקלות או להביא לביטולה.אין להקל ראש בתפקידו של עו"ד לתעבורה במקרי שלילת רישיון. פעמים רבות יכול עורך הדין להוכיח כי האישום נגד הנהג אינו מוצדק. עורך דין טוב יידע לבדוק את תקינות הדוח הניתן בשלבים הראשונים ולכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ מעו"ד תעבורה סמוך מאוד למועד קבלת הדוח או התאונה. במקרים שונים, יכול עורך הדין להביא את בית המשפט להקל על הנאשם, לדוגמה על ידי הרשאה לנהוג על כלי רכב למען פרנסתו. לעתים, בעת שלילת רישיון מנהלית (שניתנה על ידי המשטרה) יכול להביא עו"ד הדין אף לביטול השלילה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.