אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ההיסטוריה של כיסאות גלגלים

כיסאות גלגלים לא היו משרתים אותנו כל כך טוב, לולא המצאה אחת קטנה ושמה  - הגלגל!!!, יתרה מכך, לא היינו מתוודעים אל כיסאות גלגלים ללא המצאת הכיסא. גם אם נראה כיום שכסאות הגלגלים הם המצאה חדשה, יש עדויות לכך שכבר בעבר הרחוק נעשו ניסיות מוצלחים יותר ופחות לשנע נכים ואנשים המוגבלים בתנועתם. אולם אם בער נעשה שימוש בעגלות או אלונקות, אז כבר המאה ה-17 נערכו הניסיונות הראשונים לייתר כסאות גלגלים מתוחכמים יותר ויותר. במאה ה-19 כבר החלו לייצר כסאות שממש מזכירים כסאות גלגלים של ימינו, ומיותר לציין כי אלו עבדו באופן ידני.

 

כסאות גלגלים בעידן המודרני

 

כיום עומדים לרשות האדם המודרני סוגים רבים של כסאות גלגלים. ישנם כסאות גלגלים בעלי הנעה ידנית, כאלו בעלי מנוע חשמלי, כסאות ידניים שמונעים על ידי אדם נוסף וסוג נוסף של כסאות גלגלים אלו הם כסאות אשר נועדו להנעה ידנית של יד אחת.

 

כסאות גלגלים אינם דורשים, על פי רוב, את מעורבותו של האדם הנוסע בהם, ומטרתם משולשת: הם נועדו לאפשר ניידות במרחב בכל המישורים על מנת לאפשר את כל הפעולות היומיומיות השגרתיות, לשמר את כושר התפקוד של הידיים וכמובן, המטרה שלהם לספק תמיכה ותנוחה יציבה למשתמשים בהם, לאורך זמן, כך שלא יתפתחו להם פצעי לחץ

 

 

סוגים של כסאות גלגלים

 

בעידן המודרני יש סוגים רבים של כסאות גלגלים שנועדו למצבים שונים. יש כסאות גלגלים קשיחים, במיועדים לספורט כגון כדור סל או טניס. יש כסאות גלגלים מתקפלים, יש כסאות גלגלים סיעודיים שנועדו בעיקר להושבה, יש כסאות ייעודיים לרחצה ואפילו כסאות גלגלים צרים שנועדו למעבר במקומות צרים או כאשר רוצים לטוס. וכמובן שיש כסאות גלגלים לשימוש יומיומי, הניתנים להתאמה.

 

המרכיבים של כסאות גלגלים

 

כסאות גלגלים כוללים כמה מרכיבים עיקריים. תמיכה לרגליים זהו מרכיב אחד. מאחר וכסאות גלגלים מיועדים לאנשים אשר רגליהן אינם מתפקדות, קיים מנח יעודי ויציב לרגליים. מרכיב חשוב נוסף בכל כסא גלגלים הוא התקן הקיפול. התקן הקיפול הוא הכרחי לשעות שבהם רוצים לקפל את הכסא גלגלים כגון בעת נסיעה ברכב. המסגרת הוא רכיב חשוב. המסגרת של כסאות גלגלים עשויה מתכת חזקה וקלה, על פי רוב משתמשים בטיטניום או אלומיניום. לאמינות המסגרת חשיבות גדולה שכן היא אחראית על התפעול ויציבותם של כסאות הגלגלים. בלמים הם רכיב נוסף שיש לתת עליו את הדעת, שכן עליהם לשמור על היושבים בכסא בזמן נייחות. הבלמים מותקנים בדרך כלל בקדמת הכסא, ועליהם להיות מנופחים בלחץ גבוהה כדי להנמיך את החיכוך עם השטח בזמן ההנעה. ידיות דחיפה גם הן הכרחיות להנעת כסא גלגלים, הלא אלו העיקולים במסגרתו של הכיסא, שנועדו להקל על פעולתו של מניע הכיסא, כאשר זה רוצה להניע את הכסא לאחור.

 


אודות מחבר המאמר

טופ אינטראקטיב - פרסום באינטרנט

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.