אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ידועים בציבור - חובות וזכויות

בישראל של היום עדיין אין חוק המסדיר זכויות וחובות של ידועים בציבור וכל שופט פוסק במקרים אלה לפי פסיקה תקדימית ולפי השקפת עולמו.

 על סמך פסיקה תקדימית משנת 1948 דנים שופטים עד היום בנושא "ידועים בציבור".

ידועים בציבור הם בני זוג המקיימים יחדיו מסגרת משפחתית. בשל העובדה שאין חוק המגדיר זאת בתי המשפט והשופטים בראשם הם שמחליטים על פי שיקולים שונים. בני הזוג יכולים גם להיות נשואים רשמית לאחרים ולהיכנס להגדרה של ידועים בציבור - זה מוסד זוגי בעל השפעות כלכליות מרחיקות לכת שלא כולם מודעים להן.בישראל יש לידועים בציבור הרבה יותר זכויות ביחס למדינות אחרות, שכן מוסד זה מהווה תחליף לאלו שלא יכולים להינשא כדת משה וישראל.

שני תנאי סף נקבעו בתנאי לקיומה של מערכת יחסים כזו:

חיי משפחה - יחסים אינטימיים כשל בעל ואשה מושתתים על אותו יחס של חיבה ואהבה, מסירות ונאמנות, המראה שקשרו גורלם זה בזו.

ניהול משק בית משותף - חשבון כספי משותף אשר ממנו ממומנים כל צרכי הבית החל באוכל, חפצים, אביזרים, הוצאות תחבורה, ביגוד ותרבות, תשלומים חשבונות משותפים והחזקת ילדים משותפים כל כל ההוצאות הנלוות.

תנאים אלו נבחנים עפ"י קריטריונים סובייקטיביים- כלומר שני אנשים בוגרים אשר מצאו לנכון להכנס למערכת יחסים זוגית אך לא בסיס נישואין וזאת בידיעה מראש.הדברים שונים כמובן מזוג לזוג, לפי ההחלטה לכך נובעת מקריטריונים שונים אשר הציבו לעצמם בני הזוג.

הגדרת בני זוג כידועים בציבור היא דרך של המדינה להחיל זכויות וחובות שהמדינה מעניקה לזוגות נשואים, על בני זוג אשר אינם מעוניינים או אינם יכולים להינשא על פי חוקי המדינה. סטטוס הידועים בציבור משמש בני זוג שאינם רשאים להינשא זה לזה, בהתאם לדת, למשל כאשר בני הזוג הם בני אותו המין, או היות אחד מבני הזוג נשוי לאחר או היות בני הזוג בני דתות שונות או כהן וגרושה או פסולי חיתון אחרים, בת לדת יהודית ובן למגזר הערבי. פעמים רבות סטטוס הידועים בציבור מוחל על בני זוג הרשאים להינשא זה לזה אך הם אינם מעוניינים בכך, לעתים ללא שבני הזוג מודעים לחובות שסטטוס זה מחיל עליהם מבחינה מסוימת זוכים ידועים בציבור (בני מינים שונים ולעתים גם בני אותו המין) לזכויות דומות לאלה של זוג נשוי.

 

 

לפרטים נוספים וייעוץ בקרו באתרנו:חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין


אודות מחבר המאמר

חגית לב | גירושין , תביעות גירושין , עריכת דין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.