אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אלצהיימר וכיצד לשמור על עצמאותך

10 טיפים לשמור על עצמאותך  

מחלת האלצהיימר משנה אתכם כל הזמן. ביום מסוים אתם מסוגלים לבצע משהו ואילו למחרת ייתכן שכבר לא תוכלו. למרות זאת, תוכלו להמשיך לשמור על עצמאותכם ולחיות לבד במהלך השלבים המוקדמים של המחלה. ניתן לעשות זאת על ידי ביצוע שינויים פשוטים, נקיטת צעדי בטיחות וקבלת תמיכה מאחרים.

                                                  

1) דאגו לקבל עזרה בביצוע מטלות יומיומיות. תוכלו לפנות לעצמכם יותר זמן ולחסוך טרחה מיותרת על ידי קבלת עזרה מאנשים שונים שיכולים לדאוג למטלות היומיומיות כגון: קניות, בישול, תשלום חשבונות וניקיון הבית. תוכלו לבקש עזרה מאנשים שזו עבודתם או מחבר או מקרוב משפחה. (מידע נוסף בנושא ניתן למצוא בטיפול יומיומי' באתר).

·         בקשו שישלחו לכם את הקניות מהסופר או אוכל מוכן לביתכם. כמו כן, חשבו על האפשרות לשים במקפיא אוכל מוכן לשימוש בעת הצורך.

·         הזמינו גנן לטפל בגינה שלכם במקום לעשות זאת בעצמכם.

·         שאלו בסניף הבנק שלכם אם הם מספקים שירותים אשר יכולים לסייע לכם לשלם חשבונות ולעקוב אחר חשבונכם. לחלופין, תוכלו לבצע הוראת קבע וכך חשבונות שונים ינוכו ישירות מחשבונכם מבלי שתצטרכו לדאוג לשלם אותם בכל פעם.

·         העסיקו מנקה שיסייע לכם לשאוב אבק, לטאטא, לשטוף את הרצפה ולעשות כביסה.

 

2) השתמשו בעזרי זיכרון. פתקים, רשימות, מחברות ומדבקות יכולים לסייע לכם להתמודד עם אובדן הזיכרון.

·         שימו מדבקות על המגירות המציינות את פירוט התכולה שלהן כדי לעזור לכם למצוא דברים.

·         ערכו רשימה של מספרי טלפון חשובים ושימו אותה ליד הטלפון.

·         הדביקו פתקים שיזכירו לכם לנעול דלתות ולסגור חלונות.

·         הכינו רשימה המפרטת שלב-אחר-שלב כיצד להפעיל מכשירים שונים בבית (למשל את המחשב) והמשיכו לבצע מטלות שגרתיות (כגון סירוק השיער ועשיית תסרוקות).

 

3) נקטו באמצעים בטיחותיים. שפרו את הבטיחות בביתכם, על ידי התקנת ידית אחיזה באמבטיה למניעת נפילות השתמשו במכשירים שנכבים באופן אוטומטי.

 

4) תכננו את העתיד שלכם. בשלב מסוים, ייעשה קשה מדי לגור לבד. תכננו עכשיו כיצד תרצו שייראה הטיפול בכם בעתיד כדי שהמשפחה שלכם תוכל לכבד את רצונותיכם. אתם ומשפחתכם תוכלו להיעזר במידע אשר נמצא בארגונים באתרנו כדי לחפש אפשרויות טיפול מתאימות.

 

5) נטלו את התרופות שלכם בהתאם למרשם. אם תיטלו את התרופות שלכם לטיפול באלצהיימר, הן תוכלנה לסייע לכם להפחית את הסימפטומים של המחלה. שקלו להשתמש בקופסת כדורים הממיינת את הכדורים שיש ליטול על פי היום בשבוע, על מנת לעזור לכם לסדר את התרופות שאתם נוטלים. בקשו מהרוקח או מבן משפחה לסדר עבורכם את הכדורים בקופסה. רשמו על גבי לוח שנה את הזמנים בהם אתם צריכים ליטול את התרופות שלכם כדי להקל עליכם.

 

6) תכננו דרכים להגיע ממקום למקום. אם כבר אינכם יכולים לנהוג ברכב, ישנן דרכים נוספות להגיע למחוז חפצכם. בקשו מבני משפחה או מחברים שיסיעו אתכם, או השתמשו במוניות או בתחבורה ציבורית. בעיריות שונות מפעילים שירותי הסעה עבור מבוגרים או אנשים בעלי מוגבלויות.

 

7) הגנו על עצמכם מפני נוכלים פוטנציאליים. נקטו בצעדים שונים שימנעו מנוכלים להתקשר אליכם או לשלוח לכם מכתבים ואימיילים. בקשו מדפי זהב שמספר הטלפון שלכם יהיה חסוי, חשבו על האפשרות להוסיף לטלפון שלכם "שיחה מזוהה" וכך תוכלו לדעת מי מתקשר אליכם.

 

8) הישארו פעילים. המשיכו לעסוק בתחביבים שאתם אוהבים ונהנים מהם. זה יכול להיות גינון, ריקוד, ציור, התנדבות, ספורט, משחקי קלפים. אתם תיהנו מאוד ותפיקו הרבה מהגירוי המחשבתי והחברתי.

 

9) שוחחו עם חבריכם על אובדן הזיכרון. ייתכן וחבריכם לא יידעו כיצד להתנהג איתכם לאחר שתספרו להם על אבחון המחלה. הרגיעו אותם. שוחחו עמם בפתיחות אודות אובדן הזיכרון ואפשרו להם לשאול שאלות. כך תוכלו לקבל את תמיכתם והבנתם.

 

10) קבלו תמיכה. ישנן עמותות שונות שיכולות לסייע לכם. תוכלו למצוא באתר זה מידע רב אודות תוכניות שונות ושירותים שונים שיכולים לאפשר לכם לשמור על עצמאותכם בארגונים וסיוע נוסף ישנן קבוצות תמיכה רבות בהן תוכלו לשוחח גם עם אנשים אחרים הנמצאים במצבכם ולהתייעץ איתם.


אודות מחבר המאמר

נציג לונדבק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.