אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

התיאטרון הסיפורי כדרך להעברת מסרים

השימוש בכלי התיאטרון ובאמנות הסיפור הוא עוצמתי במיוחד. בעזרת כלים עוצמתיים אלה, הלומדים אותם נחשפים לדרך התקשרות שונה וחדשנית.

התיאטרון הוא כלי יעיל מאוד לשכנוע ולהקניית ערכים והוא יכול לבטא שאלות ודילמות חברתיות. אף נכתב על התיאטרון בהקשר עסקים וארגונים, שהוא כלי "אחר" המסייע ומועיל לאנשים בלמידת מיומנויות והתנהגויות שונות בעסקים.

יש לתיאטרון הסיפורי עוצמות, כוחות ושימושים מגוונים ככלי בתחומי חיים רבים, לא רק ככלי בהדרכת ארגונים.התיאטרון כשיטת הדרכה משפיע על עמדות עובדים, הוא משנה אותן ומוריד את אחוז השחיקה אצל העובדים. השימוש בתיאטרון הסיפורי כאמצעי הדרכה יוצר עולם מרתק של הדרכה ואימון עובדים בארגונים ובעסקים. חווית התיאטרון הסיפורי יוצרת הזדהות, מקום לפרשנות אחרת ואמצעי לשחרור מתחים.

מי לא אוהב סיפורים? משחר ההיסטוריה הסיפור היה אמצעי בתקשורת האנושית להעברת מסרים, ידע עולם ותובנות.

המהפכה הטכנולוגית שהתרחשה בסוף המאה העשרים הביאה עמה שינויים מבניים בצורה בה פועלים ארגונים וחברות. הגדרה מחודשת של התפקידים בעסק, הדמוקרטיזציה והיטשטשות הגבולות בין מקום העבודה לבית, חייבה חשיבה חדשנית בכל הנוגע לתפקודם של עסקים וארגונים.אל לנו להיות מופתעים מהעובדה שדווקא ז'אנר תיאטרלי פשוט ומורכב כאחד, שמקורו דווקא במסורות הקדומות הטרום-טכנולוגיות, מהווה היום חידוש ומענה על הצורך הבסיסי של האדם לתקשר עם אחרים.

זוהי אמנות לדעת לספר סיפור. הרעיון בתיאטרון הסיפורי היא העברת המסר בצורה חוויתית. המספר טווה תמונה שמטרתה להעביר את המסר בצורה עקיפה ומעניינת, הוא שואב מידע העולם שלו ומתאים את הסיפור לשומעים. המספר צריך לגלות גמישות בכל הנוגע לסיפורים כיוון ובכוונתו להשפיע על השומע, על ערכיו ועל מערכת המושגים שלו ולהניעו לפעולה.

התיאטרון הסיפורי יוצר הבנות בין עובדים ומנהלים, בין עובדים ולקוחות ותורם באופן משמעותי לפתיחות לשינויים. חווית התיאטרון הסיפורי עוזרת גם להעלאת תחושת השיתוף בין כולם, מקלה על העבודה היום יומית ויוצרת איחוד אצל העובדים.

 

עוד מידע באתר:אורה ברוך | קורס תקשורת , גיבוש צוות , משחקי גיבוש


אודות מחבר המאמר

עוד מידע באתר: אורה ברוך | קורס תקשורת , גיבוש צוות , משחקי גיבוש

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.