אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חישוב שטח

מדידת שטחים במבנים לפי החוק

חישוב שטח הוא אחת המטלות המורכבות ביותר שיש לבצע בעת רכישת שטח או בנייה. מלאכת חישוב שטח היא מורכבת ביותר בפני עצמה, אולם לאו דווקא רק בגלל מורכבותה יש לבצע אותה בעדינות, אלא מאחר ומלאכת חישוב שטח אשר לא בוצעה על ידי מקצוענים אשר בקיאים בחוק במדינת ישראל כשם שהינם בקיאים במלאכת החישוב עלולה לעלות ללקוח ביוקר. למעשה, מדי שנה נגבים עשרות מיליוני שקלים בארנונה שלא היו נגבים מלכתחילה לו המדידות היו מתבצעות בהתאם לחוקי מדידת שטחים במבנים במדינת ישראל. חלק גדול מהבעיה נובע מכך שחוקי חישוב שטח בישראל מורכבים ביותר ומשתנים תכופות.

חישוב שטח – המחוקק מחוקק ומחוקק...

מדוע חוקי חישוב שטח בארץ כה מורכבים? לא קיימת תשובה אחת לשאלה זו, אולם אין ספק כי מורכבותם מעמידים את האזרח הקטן אשר אינו בקיא בעניינים שכאלו בבעיה רצינית אשר עלולה לעלות לו אלפי שקלים.מטרתם המקורית של חוקים אלו היא לנסות להיות הוגנים ביותר עבור כל הצדדים אשר גובלים בשטח מסויים. אולם כשם שקורה פעמים רבות בחוק המנסה לבוא לקראת כולם, אט אט הוא מתחיל לכלול סעיפי משנה ותת-סעיפים כה רבים אשר הופכים אותו לבלתי מובן בעליל עבור מרבית האוכלוסיה אותה הוא בא לשרת. מעבר לכך – החוק הסבוך גם הופך להיות לא מובן עבור חלק גדול של אוכלוסיית המודדים אשר עוסקים במלאכת חישוב שטח מדי יום, וכך מדי יום נעשות טעויות רבות – שאנחנו נושאים באחריותם.

חישוב שטח – איך לחשב שטח ולהשאר בחיים

כיצד אם כן יש לבצע חישוב שטח? התשובה לכך טמונה בהבנה בסיסית של החוקים ובבחירת בעלי המקצוע הנכונים. ראשית מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה אשר יוכל להסביר לכם את עיקרי חוקי חישוב שטח במדינת ישראל.אסור להתבייש וחשוב לשאול שאלות או להודות שלא הבנתם - חוקי מקרקעין הם עניין סבוך ומורכב וקשים להבנה על ידי אנשים שאינם עוסקים בתחום. השלב הבא הוא בחירת מודדים ומחשבי שטח בעלי המלצות וניסיון רב בתחום אשר מפגינים בעבודתם בקיאות בחוקי חישוב שטח בארץ. כמו כן , במידה והמודדים שבאו אליכם הגיעו מטעם העירייה, מומלץ לבקש ממנה נתונים אודות ניסיונם ומקצועיותם של המודדים. מומלץ גם להיות מעורב עד כמה שניתן בתהליך המדידה או חישוב שטח - לא להסס להתייעץ עם המודדים ולשאול אותם אודות עבודתם – מה כולל השטח המדוד, האם חדרי מדרגות או מבני ציבור נחשבים בחישוב או לא ועוד.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.