אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חניה על המדרכה

סוף סוף הוצאתם רישיון לקטנוע וחשבתם שהנה, פתרתם את כל בעיות החניה. לא רק שיש בידכם עכשיו כלי רכב הרבה יותר קטן דבר יעיל כשאתם צריכים למצוא מקום חניה, אלא שעכשיו גם המדרכה עומדת לרשותכם בכל זמן שיחפוץ לבכם.

אז, לא מדויק.רוכבי הקטנועים והאופנועים חשופים הרבה פעמים לרצונותיהן של הרשויות השונות כי אין קריטריונים אחידים וברורים בנושא החניה על המדרכה.

דוגמות מספר לחוסר הוודאותאם נסעתי כמה מטרים בכדי לחנות על המדרכה במקום מוסדר - האם אקבל דו"ח משטרה?חניתי על מדרכה במקום שאינו מוסדר – מה תעשה לי עיריית ת"א? וירושלים? מה יגידו בבאר שבע? האם אקבל דו"ח חניה? של 250 ש"ח או אולי 500 ₪?

החוק לא תמיד ברור וגם כשהוא לכאורה ברור, הוא לא מיושם בצורה זהה בכל מקום. התוצאה - רוכבי אופנועים מבולבלים.

בתל אביב לדוגמה לאופנועים וקטנועים מותר לחנות על המדרכה כל עוד הם לא חוסמים גישה בצורה ישירה לכניסה לבניין או בית עסק ומותר להם גם לנסוע על המדרכה כעשרים מטרים לשם הגעה לחנייה.

אבל מה אם שוטר החליט שנסעתם דווקא עשרים ושלושה מטרים עד שהגעתם לחנייה המותרת על המדרכה ולא רק עשרים?

החוק ושיקול הדעת לא תמיד עובדים יחד  ומשום כך אין סוף לפרשנויות ועקב כך אגב, גם למשפטים שמתנהלים סביב הנושא הזה בבתי משפט לתעבורה.

אז מה עושים?ליתר ביטחון חונים במקומות מוסדרים. בתל אביב למשל, יש כיום יותר מ- 1,500 מקומות מוסדרים לחניית רכבים דו גלגליים. מעט מאד יחסית לגידול המהיר של רוכבי הדו גלגליים בעיר הגדולה – אבל זה ההיצע.

נסו למצוא מקום חניה חוקי ככל האפשר ואם כבר חניתם על המדרכה, נסו להחנות את הקטנוע או האופנוע כך שיהיה כמה שפחות הפרעה לעוברים ושבים ולבתי העסק השונים, ולבסוף, קוו שהפקח עסוק בלהרוס את היום באותו רגע למישהו אחר.

 


אודות מחבר המאמר

 

אופנועי השרון | אופנועים למכירה , אופנועי , מוסך אופנועים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.