אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

החוק למניעת אלימות במשפחה

החוק למניעת אלימות במשפחה התשנ"א - 1991 קובע כי בן זוג רשאי לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להרחיק את בן זוגו (במקרים מסוימים הורה או ילד) במקרה של אלימות במשפחה. בית המשפט בוחן את גרסות הצדדים ופוסק במקרים בהם בן הזוג נוהג באלימות כי בן הזוג יורחק מהבית. אלימות יכולה להיות מוכחת ע"י תלונות במשטרה או אישורים רפואיים על חבלה גופנית או איומים או התעללות נפשית ממושכת וחריגה. שלושה חודשים הם הזמן הסטנדרטי לצו הגנה, אולם במקרים מיוחדים בית המשפט רשאי להאריך את התקופה מפעם לפעם עד לחצי שנה ובמקרי קצה רשאי בית המשפט להאריך את התקופה של צו ההגנה עד לשנה.

 

לעתים מגיש בן הזוג תלונת שווא. בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה והדבר מהווה עבירה על החוק ואף עשוי לפגוע בבן הזוג שהגיש את תלונת הסרק בהליך הגירושין עצמו, שכן בית המשפט או בית הדין יחשוד באמינותו במהלך המשפט.לפעמים הצד שהגיש תלונה במשטרה מתחרט ומבקש למשוך את תלונתו, אך הדבר אינו אפשרי. 

כיום לא מעט נשים מגישות תלונות שקריות לבני הזוג שלהן, מה שנחשב לכוח רב בבתי המשפט בתהליכי גירושין.

גברים רבים צפויים להפגע רגשית וכלכלית מתלונות הסרק הללו- גברים שמואשמים באשמות פליליות חסרות כל בסיס נגד ילדיהם או נשותיהם מקום עבודתם ופרנסתם נמצאים בסיכון, ולרוב הכנסתו של הגבר משמשת מקור פרנסה יחיד.

מהתלונה ועד המעצרלכן, החוק מעניק לבית המשפט סמכות להוציא "צו הגנה". זהו צו המרחיק אדם מביתו כדי לסייע בת זוגו, הטוענת כי הוא מגלה כלפיה סימני אלימות. בית המשפט יכול להוציא צו המגביל את הבעל נגדו הוגשה התלונה או לעצור אותו, החלטה המתקבלת לפעמים במעמד האישה המתלוננת. השופט יורה על הוצאת הצו אם ישתכנע כי זמן לא רב לפני הגשת הבקשה נהג אדם זה באלימות כלפי בן משפחתו או ביצע בו עבירת מין. האישה המתלוננת צריכה להוכיח כי אלימות זו אכן התרחשה באמצעות הצגת אישורים רפואיים המעידים על חבלה גופנית או אישורים על הגשת תלונות קודמות על איומים או על התעללות נפשית לאורך תקופה.

 

זכויות הגבר מידע משפטי לפרידה וגירושין | זכויות הגבר , אבהות , בדיקת אבהות


אודות מחבר המאמר

זכויות הגבר מידע משפטי לפרידה וגירושין | זכויות הגבר , אבהות , בדיקת אבהות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.