אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טחורים - טיפול בטחורים

טחורים מהווים מטרד בלתי נעים ומכאיב ל30% - 50% מכלל האוכלוסייה אשר מעל גיל חמישים. אף אנשים צעירים יותר סובלים מטחורים וזאת עקב תזונה לא נכונה, מצבי הלחץ הרבים הקיימים בחברה המודרנית וסיבות נוספות.

קיימות אפשרויות טיפול רבות לסובלים מטחורים, והן מתמקדות בשלושה כיוונים:

1.    אפשרויות הטיפול אותן מציעה הרפואה הקונבנציונאלית. טיפולים אלה מתמקדים בניסיון לנוון את הטחורים ולהיפטר מהם לצמיתות.2.    הרפואה האלטרנטיבית מתמקדת בעיקר במניעה על ידי תזונה נכונה ואורח חיים נכון, זאת בנוסף למשחות מכווצות ומרגיעות.3.    טכניקות להרגעה מקומית, אותן יכול כל אחד לבצע בביתו.

טיפול על ידי רפואה קונבנציונאלית

הרפואה הקונבנציונאלית מציעה סוגים שונים של טיפול בטחורים הכוללים בין השאר:

1.    צריבה על ידי חימום בחשמל.2.    צריבה על ידי שימוש בלייזר או אינפרא אדום.3.    מניעת אספקה של דם אל הטחורים על ידי קשירתם. בצורה זו הם מתנוונים ונושרים בעצמם לאחר מספר שבועות.4.    ניוון כלי הדם הנפוחים והכואבים על ידי הטרשה – הזרקה של חומר כימי המנוון אותם.5.    שימוש במשחות שונות מכווצות ומאלחשות.6.    ניתוח.

בעבר נהגו אף להשתמש בטכניקה של הרחבת פי הטבעת, אולם כיום זנחה הרפואה הקונבנציונאלית שיטה זו עקב תופעות לוואי שונות אשר נגרמו בעקבותיה.

טיפול בטחורים על ידי הרפואה האלטרנטיבית

שלא כמו בתחום הרפואה האלטרנטיבית, הרפואה המשלימה מציעה התערבויות פחות פולשניות, ובמיוחד מתמקדת במניעת הופעת טחורים.אנשי מקצוע בתחום הרפואה המשלימה ממליצים להקפיד על תזונה נכונה אשר מכילה סיבים רבים. תזונה עשירה בסיבים מרככת את היציאות ומונעת גירוי מיותר של פי הטבעת.

בנוסף לכך, רצוי לשתות לפחות עשר כוסות מים ביום. השפעתם של המים דומה להשפעתם של הסיבים – יציאות רכות.חשוב ביותר אף לשמור על ניקיון באזור פי הטבעת על ידי שטיפה של אזור במים עם סבון מספר פעמים ביום.בנוסף לכל אלה, מציעה הרפואה המשלימה אפשרויות טיפול נוספות כגון משחות שונות, דיקור, שיאצו ורפלקסולוגיה.

הקלה זמנית על כאבי הטחורים

לעתים עובר זמן מה מתחילת הטיפול ועד ההשפעה שלו. על מנת להפחית את הסבל הנגרם כתוצאה מהתופעה ניתן לנקוט בצעדים הבאים:שהייה באמבטיות חמותשימוש במשחות משככות כאביםשמירה על יציאות סדירות, על מנת למנוע עצירותריכוך היציאות על ידי שתייה מרובה של מים, ועוד.


אודות מחבר המאמר

המידע בחסות מרכז כירורגיה טחורים, טחורים בגיל הזהב, טיפול בטחורים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.