אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לקנות באינטרנט בלי פרנויה

כיום ניתן לקנות באינטרנט אינספור סוגים של מוצרים. באינטרנט ניתן להשיג פריטים נדירים מחו"ל ובאותה מידה לבצע קניות יומיומיות כמו קניית מוצרי מזון לבית. שוק הצרכנים העולמי הבוחר לקנות באינטרנט הולך וגדל ואין על כך כל פליאה. קנייה באינטרנט הינה תהליך פשוט ומהיר המביא את המוצר שרכשנו עד לביתנו ובדרך כלל במחירים משתלמים יחסית לשוק. עם זאת חלק גדול מהאוכלוסייה חושש להתנסות בשיטת הקנייה המודרנית הזאת.

צרכנים רבים, ובמיוחד העסוקים שביניהם, היו שמחים לערוך קנייה באינטרנט של מוצרי מזון לבית במקום ללכת לסופרמרקט וכך לחסוך זמן וטרדה. מה עוצר בעדם? ישנם חששות צרכניים המתקשרים לקנייה המקוונת באופן כללי. ראשית, אנשים רבים אינם חשים בנוח למסור פרטים אישיים באינטרנט מחשש שאלה יסתובבו ברשת וינוצלו לרעה. שנית, צרכנים רבים דואגים כי לא יקבלו את מבוקשם בקנייה מקוונת ואז לא יוכלו להחליף או לבטל.

לקנות באינטרנט בכרטיס אשראי - האם זה בטוח?

כרטיס אשראי הופך את החיים שלנו ליותר קלים, אם באמצעות קנייה המאפשרת פריסה לתשלומים ואם באמצעות הזמנה של אוכל לבית.

חלק מהצרכנים חוששים מלתת פרטי כרטיס אשראי ברשת אך מוסרים אותם בטלפון בהזמנה של פיצה או ירקות מהירקן. למעשה אין בכך כל היגיון - מסירה טלפונית של פרטים אישיים בטלפון בטוחה באותה מידה כמו קנייה ברשת. מי שיודע כיצד לקנות באינטרנט יכול להפוך את הקנייה המקוונת ליותר בטוחה מקנייה טלפונית.

קנייה חכמה באינטרנט כמו כל קנייה אחרת היא עניין של בחינת אמינות ושיקול דעת. אנשים רבים יסרבו לגהץ את כרטיס האשראי שלהם בדוכן קפה אלמוני באמצע שום מקום. אבל לעומת זאת בסניף של Yellow או ארומה בצדי הדרך הם יקנו ללא דאגה.

אם כן, מספר פעולות פשוטות יאפשרו לנו לקנות באינטרנט בלב שקט: בדיקה של הספק שמולו אנו מתנהלים ואת אבטחת המידע באתר. מותגים וחנויות אמינות ברשת משתמשות בטכנולוגיה חדשנית לאבטחת מידע המצפינה את המידע המוזן למערכת. מומלץ לקנות באינטרנט רק מאתרים המודיעים בצורה זאת או אחרת על שימוש באבטחת מידע.

האם ניתן להחליף מוצרי מזון שקונים באינטרנט?

קנייה באינטרנט מוגנת על פי חוק הגנת הצרכן ומאפשרת לקונה לבטל את העסקה מצדו תוך 14 יום ממועד קבלת המוצר. חוק זה אינו חל על מוצרים מתכלים כמו מוצרי מזון. עם זאת, בקנייה בסופרמרקט באינטרנט לא תצטרכו לפנות לחברת האשראי. מותג אמין ומקצועי מנהל שירות לקוחות אמין ומדיניות החזרה נוחה המבטיחה זיכוי בכרטיס האשראי בהחזרת מוצרי מזון.

כדי להחליף מוצרי מזון שנרכשו בסופרמרקט באינטרנט תוכלו לפנות לשירות הלקוחות ולקבל זיכוי באשראי ישירות דרך הספק כל עוד המוצר לא נפתח או התקלקל.

מכיוון שקיימים סוגים שונים של מוצרי מזון שניתן לקנות באינטרנט מדיניות ההחזרה מותאמת לסוג המוצר: מוצרים טריים כמו מוצרי חלב למשל ניתן להחזיר תוך 48 שעות. אם קניתם חבילת אורז לעומת זאת יהיה לכם זמן רב יותר להחזיר את המוצר לאחד מסניפי הרשת ולהזדכות. כמו כן אם קניתם מוצר מסופרמרקט באינטרנט שאינו נכלל בקטגוריית מוצרי מזון כמו אבקת כביסה יהיו לכם שבועיים להחזיר את המוצר מזמן קבלתו.

מדיניות החזרה כזאת מאפיינת סופרמרקט באינטרנט המופעל על ידי רשת המעוניינת לבנות קהל לקוחות מתרחב על בסיס אמון צרכני המתפתח בין הספק ולקוחותיו.


אודות מחבר המאמר

המאמר הזה נכתב על ידי איש של כישורים רבים וכותב בשביל הכיף הפרטי שלו. הנישה שמעניינת אותו היא צרכנות און ליין והשינויים הרבים שמתרחשים בה כל יום. מענין לראות איך ההתקדמות של הטכנולוגיה משנה לכולנו את כללי המשחק וגם את ההרגלים.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.