אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גיבוש צוות בטבע

גיבוש צוות בטבע

לא אחת אנו נדרשים לבחור עבור מקום העבודה שלנו סדנה לגיבוש צוות העובדים. כמובן, שיש אנשים אשר נרתמים למשימה הזו בחדווה וברצון ובוחרים, ללא כל התלבטות, חברה ראוייה אשר תיתן את שרותיה לחברה. אולם, עבור מרבית האנשים מדובר במשימה לא פשוטה - גיבוש צוות המחלקה, ולכן בחירת הספק הופכת למשימה קשה, מלאה באחריות ולפעמים אפילו נטועה במעט רגשי חרדה (עבור הרגישים שבינינו). הרי בסה"כ מדובר באירוע השנתי של העובדים ואין כאן מקום לפאשלות. מרבית המנהלים יבחרו, בשל הלחצים המדוברים, בבחירות הקלות יותר. ומהן ה"בחירות הקלות" שאני מדבר עליהן? נניח שההחלטה אשר ניצבת לפנינו הינה לבחור בין ניווט אתגרי במדבר ובין מסז' ובריכה. למרות, שרחש ליבנו אומר כי הגיע הזמן  להתקדם ולערוך ימי גיבוש מיוחדים לעובדים, רגשי החרדה דוחפים אותנו לפעילות השמרנית והבטוחה. הרי "מי כבר לא נהנה ממסז' טוב". התשובה כאן הינה מאוד ברורה: אומנם כולם נהנים ממסז' טוב וטבילה בבריכה, אך אף עובד לא ישכח את יום הגיבוש המיוחד בטבע, בו תכננו, רצו, חשבו, התברברו ולבסוף חוו תחושת נצחון אדירה. לפעמים קצת קשה לקבל החלטה שכזו, אולם מהרגע שקיבלת את האומץ להוציא את העובדים לחוויה מאתגרת ושונה, וכמובן, שבחרת עבור החברה ספק אחראי ובעל המלצות רבות, הדרך להצלחה ולחוויה בלתי נשכחת בטוחה. בגלל זה אני נוהג להגיד ללקוחותי שרוצים "יום כיף" להגדרתם שהם יכולים ללכת ולשתות בירה אם הם רוצים כמובן, אבל אם רוצים לקיים יום גיבוש צוות מיוחד בעל ערך מוסף – מומלץ ללכת קצת יותר רחוק ולחשוב על ה"ביחד" של העובדים ועל החוויה המאתגרת אשר יחוו, ולשחרר קצת את רגשות החרדה. מניסיון, אני אומר כי גם העובדים אשר מגיעים אל היום וקצת מתבכיינים בהתחלה כאשר הם מגלים שלא הגיעו לבריכה אלא לשטח, מתגלים כאסירי תודה בסופו של יום הגיבוש.  

 

אז אם כבר לקחנו את העובדים לשתות באיזה פאב מגניב בשלוש השנים האחרונות, ויצאנו פעמיים לנפוש בבריכה ולשחק משחקי מים, אולי כדאי לנו לשקול לקחת אותם ליום גיבוש צוות בטבע.. ראינו כבר, שמדובר בסה"כ במבחן אומץ קטן למקבל ההחלטות וחוויה מיוחדת במינה עבור העובד הפשוט. ואם כבר מדברים על אורך רוח, יציאת הצוות ליופ פעילות שכזה תתניע את רוח הצוות המחלקתית ותיקח אותה מאות קילומטרים קדימה לעבר המטרה – צוות מגובש, חסין ושמח.


אודות מחבר המאמר

ניר רמתי - מנהל פלטפורמה הנקראת חווה חקלאית - ימי גיבוש וכיף לעובדים ולקבוצות. החווה קיימת כבר 9 שנים ואירחה את מרבית החברות המובילות במשק הישראלי. אנו מתמחים ביצירת סביבה טבעית ומלמדת עבור תהליכים ארגוניים בטבע.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.