אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יתרונות לוחות דק עץ או דקים מלוחות דק פלסטי דמוי עץ

 

 

יתרונותיהם של לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ, הינם רבים ומשמעותיים. להלן היתרונות העיקריים: 

אורך החיים ועמידותם של לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ יספק שנים רבות של הנאה, אף בחשיפה ממושכת לתנאי מזג אוויר קשים כגון גשמים רוחות, שמש קופחת ועוד. אורך החיים יהיה תלוי במספר גורמים, אך בעיקר במידת החשיפה לגשם ושמש, כמו גם לתחזוקה שוטפת מינימאלית הנדרשת לתחזוקת המוצר המותקן.

 

לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות עץ מעץ טבעי מיוצרים מסוגי עצים אשר משך חייהם האופייני עולה על 15 שנים בתנאי מזג האוויר הקשים ביותר. עץ ה'איפאה' או האגוז הברזילאי  ידוע כבעל אורך חיים העולה לרוב על 40 שנים. מומלץ כמובן להשתמש בשמן ריצוף/איטום ל'דק' מאיכות גבוהה על בסיס קבוע, פעם בשנה.

 

השימון עוזר לשמור על צבע העץ המקורי זמן רב ככל האפשר ואף מאט את קצב הפיכתו הטבעית לאפרפר יותר.

קלות מהירות וחיסכון בהרכבה

אחד היתרונות העיקריים בלוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ היא האפשרות להרכיב בקלות ובמהירות את לוחות הריצוף, אפילו אם המרכיב אינו מיומן בשיפוצים, כך שהחיסכון של בעלות ההתקנה הוא עצום.

 

לרצף רצפה עם לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ דורש זמן מועט יחסית לזמן הנדרש עבור התקנת ריצוף קונבנציונאלי. כמו כן חשוב לציין לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ ניתנים להסרה בקלות ולהתקנה שוב במקום אחר

 

שינוי ועיצוב מחדש

 

אחד היתרונות הגדולים של מערכת  לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ הוא מנגנון השילוב המיוחד. מנגנון זה מאפשר להרים בקלות כל אריח או כל לוח אחר מכל מקום על השטח המרוצף מבלי להפריע לשאר חלקי הריצוף בגלל פשטות ההתקנה והפרזול המיוחד שנקרא פרזול " נסתר".

 

זאת בניגוד לשיטות ריצוף אחרות, שם זה יכול להיות בעייתי.

בצורה זו ניתן גם לשנות את עיצוב הרצפה – ניתן לשנות את התבנית, להרחיב או להצר, לפי הטעם, בכל עת שרוצים.

 

'רצפה צפה' אך מקובעת ויציבה

 

למרות היות לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ כריצוף צף הניתן להסרה או להעברה בכל עת, מדובר בריצוף עמיד ויציב שאינו מחליק בשום צורה.

 

 לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ מחוברים בעזרת מחברים - " חיבור נסתר" , כך שכל לוח נעול' ומאובטח בביטחון מלא לקונסטרוקצית הרצפה .

 

 מכיוון שהלוחות נעולים במקומם, הם אינם יכולים לזוז ובולם כל תזוזה של האריחים.

מעבר לזאת, ברוב המקרים, הלוחות מונחים בין קירות מגבילים או סף מובנה, המונע כל תזוזה.

התקנה ללא כלים מקצועיים

 

במרבית המקרים, ניתן להתקין את  אריחי העץ הטבעי או אריחי העץ- פלסטי ללא צורך בכלים מיוחדים.לגבי לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ   לאחר הנחתם של לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ לפעמים נותר רק למלא את הרווח הנותר בין הקיר לשורה האחרונה של הלוחות .

 

במקרים מסוימים נדרש להתאים את הלוחות מסביב לצינורות או עמודים כלשהם. לשם כך צריך לחתוך את הלוחות והכלים הנדרשים הינם פשוטים: סרט מדידה, מברג, סכין חיתוך ומסור עץ (ניתן להשתמש במסור יד, מסור משונן או עגול) או במקרה של עץ קשה במשור וידיה.

מומלץ להשתמש גם בנייר זכוכית להחלקת הקצוות החתוכים ובזוג כפפות טוב.לחילופין, אם  רוצים להימנע מחיתוך הלוחות,  ניתן למלא את הרווחים עם חומרי גינון אסטטיים, כגון חלוקי נחל, סלעים יפים או חצץ בצבעים שונים.  הכנה מינימאלית של המשטח במידה והשטח בו מתכוונים להניח את לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ הוא ישר וחלק, כל שנדרש הוא ניקוי המשטח מפסולת וניתן להניח את לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ ישירות מעל.

המצבים בהם נדרשת הכנה של המשטח הם כאשר המשטח הינו סדוק מאוד ולא אחיד, או במקרה שרוצים להניח את לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ על האדמה החשופה.

אם רוצים להניח את האריחים על האדמה החשופה, חשוב לוודא כי המשטח ישר ובעל שיפוע קל. זאת על מנת לאפשר ניקוז מים בצורה טובה, דרישה חשובה לכל רצפה. חשוב להסיר כל צמחייה, במידה וקיימת. מומלץ להניח שכבה דקה של חצץ דק (לא חול) מעל הקרקע המוכנה על מנת לשפר את ניקוז המים, פתרון זה מקל גם על יישור פני השטח.

 

לאחר מכן יש לכסות את האזור המרוצף עם בד 'יוטה' הפועל כגבול שליטה. ניתן לרכוש את החומר בכל חנות לחמרי בניין או גינון. הבד מונע צמיחה של עשבים דרך הריצוף וכן עוזר למנוע את 'התחפרותם' של השוליים, עם הזמן, מתחת לפני השטח.

לאחר השלמת השלבים המתוארים,  ניתןלבצע את קונסטרוקצית השטח שכולל חפירה , ביטון עם מלט ועיגון עם ברזלים ואז מוכנים להרכיב את לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ על פני הקונסטרוקציה המוכנה.

התקנה סביב מעקות או עמודים

 

ניתן  לחתוך את לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ על מנת להתאימם סביב למעקות, צינורות או עמודים. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא כדלקמן:

1. הכינו תבנית באמצעות פיסת נייר או קרטון נוקשה החתוך לפי הגודל המדויק של המשבצת שבה יש את החלק שאתם צריכים.

2. סמנו את האזור החתוך על לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ, כשאתם מוודאים שהשטח החתוך יהיה מעט גדול באזור המסומן על התבנית שלכם כדי למנוע הערכות כושלות ו/ או הרחבה של האריחים.

3. הסירו את השטח המסומן על לוחות דק עץ או  דקים  מלוחות דק פלסטי דמוי עץ. בשימוש באריחי עץ או אריחי פלסטיק המסור המשונן החשמלי (JackSaw) הוא הדרך הקלה ביותר לחיתוך האריח או במשור וידיה.

4. בלוחות דק עץ או  דקים מעץ מומלץ להשתמש במסור רטוב. במהלך חיתוך אריחי העץ .


אודות מחבר המאמר

המחבר הינו מנהל האתר של www.novelgreen.co.il   NovelGreen   מגוון המוצרים: אריחי PVC,  אריחי רצפה צפה לחניה ומוסכים , אריחי עץ טבעי, אריחי פלסטיק , לוחות דק עץ , לוחות דקים מפלסטיק דמוי עץ ל'דקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.