אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בחירה חופשית - הבחירה לדעת!

בחירה חופשית - הבחירה לדעת!

חשבתי קודם על נושא הבחירה החופשית, נושא בו אני כבר שנים הופכת ושואלת וחופרת כמו מבקשי דרך אמת, רבים וטובים.

וחשבתי על כך שפעם הייתי בטוחה, שכל הבחירה שיש לי בחיים זה רק לבחור איך להתייחס לדברים שקורים לי בחיים, כי מה שאמור לקרא יקרה ממילא באופן פרטי אישי או במציאות כולה, וכל מה שאני יכולה לעשות, זה לבחור אם להתרגז, או לקבל את זה, או לבחור לראות את זה כלימוד או לראות את זה איך שאני בוחרת.

ועכשיו הבנתי משהו נוסף, שאם אני יכולה לבחור איך / או איזה פרשנות לתת לדברים, מעצם העובדה שבכלל יש לי איזושהי בחירה בעולם הזה, זה אומר שיש לי בחירה אינסופית לכל עניין ועניין בחיים שלי, כי בעצם אין גבולות לאינסוף, ואם כבר טבועה בי זכות הנקראת "בחירה" אז היא לא מצומצמת לדבר אחד מסוים, אלא שבשכל שלנו החלטנו שדבר זה או אחר מוגבל למצבים או לנושאים כאלו ואחרים, לפי הפרשנות של כל אחד ואחד מבני האדם, שכן אני יכול לבחור לעשות או לחשוב דבר מסוים בכל נושא או כל סיטואציה ובמקום / דבר אחר, אין באפשרותי לבחור בעשייה או מחשבה זו או אחרת.

יחד עם זאת, מיתוך חקירה ותהייה, שאלות על המהות, על השורש של קיומי, הקיום האלוהי, האחדות, כשאני יורדת

ומעמיקה בשאלה של ההתחלה, ושוב פעם, האם באמת יש בחירה? אני מבינה שבשלם, במקום שבו הבריאה שלמה עם כל ההפכים

והאפשרויות הקיימות לכאן או לכאן, שם (שכאן העולם, הוא חלק בלתי נפרד של שם..).. מהמקום הרחב והגדול יותר בו הכל קיים, מהמקום הזה בעצם אין לי שום בחירה, כי הכל כולל הכל נמצא על מקומו כפי שהוא אמור להיות כמו גם הקיום של הבחירה, וממקום זה בעצם יש הבנה שאין בכלל צורך לבחור גם לא בפרשנות של סיטואציה שממילא נבחרה להיות קיימת מראש, כי מאז ומעולם כל מה שקיים, פשוט אמור להיות קיים בדיוק כפי שהוא.

וכל זאת מביא למסקנה שיתכן שנראית מבלבלת או הפכפכה, אך ממהות המציאות לכל דבר יש את ההפך שלו, ועל כן בנושא הבחירה החופשית, אכן יש לי בחירה מלאה וממש באותה המידה, אין שום בחירה.

המאמר מאת: אריאלה פרינץ - העצמה אישית, טיפולי הילינג ומגע. מטפלת ומדריכה רב תחומית. תל אביב. 054-5955975 aprintz@walla.com

להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח Yeda.EIP.co.il

 

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים בנושא אושר, הסוד, מחשבות, הפכים, אימון אישי ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר בחירה חופשית מאת: אריאלה פרינץ - העצמה אישית, טיפולי הילינג ומגע. מטפלת ומדריכה רב תחומית. תל אביב. 054-5955975 aprintz@walla.com

להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח Yeda.EIP.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.