אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי קולנוע: איך להיות כוכב ברשת

כיום כולם מדברים על נוכחות ברשת וכיצד יוצרים אותה. האינטרנט הפך בשנים האחרונות לתופעה חברתית רחבת היקף שאת כוחה אנו מגלים מדי יום. ילדים הופכים לכוכבים בזכות סרטוני וידאו שמועלים לאתר יו טיוב, בלוגרים תופסים את מקומם של בעלי דעות וחנויות הופכות למותגי ענק בזכות פרסום נכון ברשת.

נוכחות פעילה ברשת יכולה להיות תנאי להצלחה בתחומים רבים ובוודאי שבתחום הקולנוע המחובר ישירות לתקשורת ויזואלית. בעידן האינטרנט של ימינו ניתן לשלב בין לימודי קולנוע ובין פעילות של שיווק עצמי ברחבי הרשת.

רשת האינטרנט היא מקום מצוין להתחיל בו קריירה קולנועית. האינטרנט מהווה במה למגוון אינסופי של סרטוני ווידאו. האינטרנט הוא המקום המושלם לפרוץ גבולות ולחשוף את היצירה שלכם, יחד עם זאת כדי להצליח בקולנוע צריך קודם כל להכיר היטב את השפה הקולנועית.

לימודי קולנוע בעידן האינטרנט

תואר ראשון בקולנוע מקנה ידע רב בהבנת השפה הקולנועית והחוקים שלה. חלק חשוב במהלך לימודי קולנוע הינו החשיפה לסוגים שונים של ז'אנרים: סרטי תעודה, סרטים עלילתיים, תיעודיים ועוד. תלמידים לתואר ראשון בקולנוע לא רק לומדים על הז'אנרים השונים, אלא גם מתנסים בעשייה קולנועית עצמה, מביימים ומפיקים סרטים קצרים מסוגים שונים ומתנסים בשבירת המוסכמות הקולנועיות. לימודי הקולנוע מעניקים כלים לכל מגוון העשייה הקולנועית החל בבימוי, צילום, עריכה, כתיבת תסריט ובימוי שחקנים.

הרשת היא אחד המקומות בהם ניתן ליישם את הידע הנרכש מלימודי קולנוע, ליצור לעצמכם פרופיל של אנשי קולנוע ולהתנסות בשיווק עצמי, שגם לו חלק חשוב בהצלחה בעולם הקולנוע. כדי להצליח ברשת עליכם ליצור לעצמכם נוכחות ייחודית שתיתן ביטוי ליצירה עצמאית ומקורית ותגיע לאנשים רבים ככל האפשר. אם כן, נותר לשאול מה צריך לעשות בכדי להצליח ברשת?

העלאת סרטי וידאו לרשת

האינטרנט מדבר בשפת הוידאו. יו טיוב הוא מנוע החיפוש והמאגר המרכזי של סרטוני וידאו הנהנה ממיליארד צפיות מדי יום. כמעט כל יצירה מתקבלת וכל קליפ יכול להיות להיט. חלק גדול מהסרטונים הרבים המועלים לרשת הם סרטונים המצולמים במכשירים סלולאריים. סטודנטים לתואר ראשון לקולנוע יכולים לנצל את המכשור הטכנולוגי הפשוט והזמין ליצירת סרטון ווידאו עם מגע קולנועי.

סרטוני הווידאו המתפרסמים הרשת אינם מוגבלים למיינסטרים. להיפך, הרשת מקנה חופש רב ליצירה מחתרתית ולכל קול שהוא שונה ומיוחד. זהו המקום לפרוץ גבולות ומוסכמות.

היו פעילים ברשתות חברתיות

אל תתספקו בלהעלות סרטוני וידאו לאתר ולצפות שהם יעשו את עבודת השיווק בעצמם. ביו טיוב וברשתות וידאו אחרות ניתן לפתוח ערוצי צפייה הכוללים פרופיל אישי, השארת תגובות לסרטונים אחרים ואפשרויות שונות לשיתוף בתכנים נוספים, כולל להזמין אנשים לצפות בערוץ שלכם.

על מנת להשיג חשיפה אסור לדרוך במקום: צריך לקשור את הפעילות לרשתות אחרות. רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר הן בעלות עוצמה שיווקית רבה ומאפשרות למשתמש ליצור פרופיל אישי, להעלות סרטונים ולזכות באוהדים - קהל שיכיר את השם שלכם ואת הסגנון שבחרתם.

כלי שיווק נוספים - אימיילים ובלוגים

השתמשו באימייל ככלי להפצה. שלחו קישורים לסרטונים שלכם לחברים, משפחה ואנשים נוספים ובקשו מהם להעביר את המייל הלאה. בנוסף ניתן לפתוח בקלות בלוג אישי ברשת. קיימות ברשת פלטפורמות רבות לפתיחת בלוג בחינם שימשוך אנשים נוספים ליצירות שלכם.

פנו למי שסוקר מה נעשה ברשת

טורים עיתונאיים, פינות ותוכניות טלוויזיה שלמות כמו "הצינור" ו"מה קורה" עוסקות רבות בנעשה ברשת ואפשר לנצל את ההתעניינות הזאת לטובתכם. יוזמה וחשיבה יצירתית היא תנאי להצלחה להית כוכב ברשת ותחום הקולנוע הרחב בשלב מאוחר יותר.


אודות מחבר המאמר

קצת על עצמי: אני סטודנטית לתואר שני במנהל עסקים, אוהבת לקרוא ספרים פילוסופיים ובמיוחד אוהבת טיולים. תחום ההוראה קרוב ללבי כי אני מנחה קבוצות בתחום המשחק.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.