אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מכונות אריזה

מכונות אריזה

עם המהפכה התעשייתית, תהליכי עבודה רבים שנעשו עד כה בעבודת יד על-ידי עובדים בשר ודם, החלו להתבצע באמצעות מכונות. עם המצאת מכונות שיחליפו את האדם, השתכללו גם שיטות הייצור והמוצרים הפכו לעמידים, חזקים ואיכותיים יותר. יש הטוענים שהמהפכה התעשייתית עודנה נמשכת, כיוון שהמכונות רק הולכות ומשתכללות עם השנים, ועוד ועוד תהליכי עבודה נעשים על ידי מכונות במקום על-ידי בני אדם.

תהליך עבודה מרכזי, שרק הולך ומשתכלל עם השנים, הוא תהליך האריזה. במשך השנים מכונות אריזה הלכו והשתכללו: ממכונות אריזה שאורזות מוצרים באריזות קרטון פשוטות, או מוצרים באריזות ניילון בסיסיות, כיום ניתן למצוא מכונות אריזה ייעודיות לכל סוג של מוצר. מכונות אריזה הלכו והשתכללו עם השנים כך שיוכלו לארוז כל מוצר בצורה האופטימלית שתשמור על איכותו ותקינותו לאורך זמן.

כיום, בעידן הגלובלי, מכונות אריזה רק הולכות ומשתכללות מבחינה טכנולוגית. בעידן הגלובלי מיליוני טונות של סחורות ומוצרים נסחרים בין מדינות, ארצות, ויבשות. מוצרי מזון, מוצרים רפואיים, מוצרים טכנולוגיים ועוד עוברים קילומטרים באוויר, בים וביבשה במסגרת תהליכי יבוא ויצוא. לשם כך נדרשות טכניקות אריזה חדשניות שיאפשרו שמירה על איכותם, טריותם ואורך חיי המדף של המוצרים.

מסיבה זו קיימות כיום מכונות אריזה המיועדות לאריזת סוגים שונים של מוצרים: מכונות אריזה לאריזת מוצרי חלב, מכונות אריזה לאריזת בשר, מכונות אריזה לתוצרת חקלאי, מכונות אריזה למזון יבש, מכונות אריזה למוצרים רפואיים וכן הלאה. זאת משום שכל מזון דורש תנאי אריזה אחרים: ישנם מוצרים הזקוקים לאריזת ואקום, ישנם מוצרים שזקוקים לאריזה שניתנת לפתיחה ולסגירה חוזרת וכן הלאה.

מכונות אריזה משתכללות ומשתנות גם בהתאם למשקלם של המוצרים הנארזים. מוצרים קלים זקוקים לאריזות קלות, כמו אריזות נייר או ניילון. אולם מוצרים כבדים זקוקים לאריזות קשיחות מקרטון, מפלסטיק או מחומרים קשיחים אחרים.

אין ספק שמכונות אריזה רק שכללו את תהליך הייצור והאריזה של מוצרים רבים בהשוואה לתקופה שבה אריזה נעשתה על-ידי בני אדם. ובמה מותרות מכונות האריזה מן האדם? מכונות אריזה מאפשרות אריזה מהירה יותר של יותר מוצרים בפרק זמן נתון. זאת ועוד, מכונות אריזה מאפשרות אריזה איכותית יותר של המוצרים, בהשוואה לאריזה ידנית. כך מוצרים יכולים להישמר במצבם התקין, האיכותי והטרי גם לאחר שבועות וחודשים, וגם כשהם עוברים באוניות, משאיות ומטוסים.

לכן אין זה פלא שעם הקדמה הטכנולוגית והשכלול במכונות אריזה, מצטמצם כוח האדם המועסק בתפקידי אריזה. הכנסת מכונות אריזה למפעל כלשהו מאפשרת חיסכון בכוח אדם, וכפועל יוצא גם חיסכון בעלויות והוצאות שוטפות לבעלי המפעל. מסיבה זו הכנסת מכונות אריזה למפעלים היא השקעה משתלמת ביותר. רכישת מכונות אריזה למפעלים אמנם דורשת משאבים כלכליים רבים, אולם לטווח הרחוק הרי שהיא תוביל לצמצום כוח אדם ולחיסכון בעלויות העסקת אורזים.


אודות מחבר המאמר

אורי ג

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.