אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

משחקי חשבון לילדים

 

משחקי חשבון

שלום רב לכולם, אני כותב את המאמר המקצועי הזה כדי לשתף אתכם בבעיה שהייתה לי ובדרך שבה היא נפתרה או יותר נכון נפתרת לאט לאט, אבל יציב ובטוח.

הכול התחיל עם בני בן החמש המקסים, אשתי ניסתה ללמד אותו קצת תרגילים בחשבון, עוד לפני שהוא הולך לבית ספר, כדי שיהיה לו קצת יותר קל להשתלב בלימודים בבית ספר. אתם בטח מכירים את זה, מסגרת חדשה ומרגשת, יש לילדים מספיק סיבות להיות במטח ולחץ, חשבנו שנוכל לעזור קצת אם נעבוד איתו על תרגילים בחשבון.

הבעיות החלו מייד. הילד לא רוצה ללמוד, פשוט לא מעוניין, חשבון זה כנראה לא הקטע שלו בכלל. עד כמה שניסינו, שברים עשרוניים או פשוטים או כל דבר אחר הקשור לחשבון- לא מעניין אותו ויהי מה.

האמת, נלחצנו, הילד לא רוצה ללמוד בכלל מה עושים? מה נספר לסבא וסבתה, הילד לא רוצה ללמוד חשבון וכנראה יצטרך לעבוד בקרקס בחייו המבוגרים, לא שיש משהו רע בזה. אבל אני רוצה שבני ילמד חשבון, לא רוצה שיעבוד בקרקס.

התחלנו לחפש פתרונות, הרופאים לא ממש עזרו, כי הילד קטן עדיין כך שאין להם מה לעשות, גם חברה פסיכולוגית טענה שזה פשוט מוקדם מדי להתחיל להתמודד עם הבעיה, צריך לחכות שהיא תתפתח.

הגאולה הגיעה מחיפוש אקראי לחלוטין באינטרנט, איך שהוא ללא כוונה תחילה הגעתי לרובריקה שנקראת "משחקי חשבון". הכוונה היא לדרך ללמד ילדים באמצעות משחקים שיהפכו את הלמידה ליותר קלה.

זאת אומרת: לא להפיל על הילד "לימודים", אלא בדיוק ההיפך לתת לו לשחק משחקים רק שדרכם הוא גם ילמד חשבון. גאוני לא? איך מערכת החינוך לא חשבה על דבר כזה פשוט עד עכשיו. יש כמה אתרים טובים בתחום משחקי חשבון, אנחנו מאוד אהבנו את האתר הזה: משחקי חשבון. זהו אתר נחמד מאוד המרכז המון מידע על משחקי חשבון ועל התרומה שלהם לילד הצעיר, הכוונה היא בעיקר לילדים עוד לפני גיל בית ספר.

הרעיון הוא באמת סופר פשוט: לקחת תרגילים מעצבנים בחשבון, שאף אחד בעולם לא אוהב ולהפוך אותם למשחקי חשבון, כך למשל אפשר לפתור בעיות בחשבון עם בובות ודמויות נחמדות, לכל בעיה מצטרף סיפור שהופך את העניין מתרגיל למשחק.

הילד מאוד אהב את זה, פתאום תרגילים בחשבון זה כבר לא כל כך נורא ובעזרת משחקי חשבון, הוא לא רואה בזה משימה, אלא חלק מהמשחקים שהוא משחק במשך היום.


אודות מחבר המאמר

תפילין

רעיונות למתנות

גירושין

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.