אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרגולות - בחירה נכונה של פרגולה

פרגולות מרחיבות את אפשרויות השימוש בחצר הבית, ומגדילות את האיזור המוצל בו ניתן לשהות זמן רב.

מאמר זה מיועד לסייע בבחירת הפרגולה המתאימה, ובעיצוב הפרגולה הנכון עבורכם.

בשנים עברו נמכרו והותקנו פרגולות על פי קו עיצובי אחד והיו עשויות לרוב מחומר ספציפי אחד.

עם השנים חלו חידושים רבים בתחום הפרגולות וכיום ניתן לרכוש פרגולות העשויות ממגוון רחב של חומרים במגוון עיצובים, צורות ומידות, המסייעים ליצור באמצעות הפרגולות דקורציה ייחודית בגינה או על גג הבית.

 

תחום עיצוב ובניית פרגולות במאה ה– 21

לפני שנים לא רבות ניתן היה לרכוש פרגולות ממספר מצומצם של משווקים או יצרנים.

בעשורים האחרונים  התרחב שוק הפרגולות באופן משמעותי, וכיום ניתן למצוא מגוון גדול של פרגולות, בעיצובים שונים, ומחומרים שונים. חומרים נפוצים בבניית פרגולות הם: עץ, אלומיניום, זכוכית, פלדה, פלסטיק ועוד.

 

פרגולה משולשת, עגולה ומרובעת

בעבר נהגו לייצר בעיקר פרגולות מרובעות, אך כיום, השכילו היצרנים להתאים עצמם לדרישות השוק ויצאו מעט מן הקופסא, כך שניתן להשיג פרגולות בצורות רבות - עגולות, משולשות ומלבניות.

לכל אדם הרוכש פרגולה קיימת מטרה שונה. לקוחות מסוימים מחפשים כיסוי מפני השמש לגינה או לבריכת השחייה בגינתו, אחרים מעוניינים להשתמש בפרגולות על מנת ליצור פינת ישיבה ואירוח מוצלת בגג הבית.

 

פרגולות- רואים ירוק

עץ הינו החומר הידידותי ביותר לסביבה ממנו ניתן לבנות פרגולות, מאחר ומקורו בחומרים טבעיים ומתחדשים, השקעת האנרגיה הכרוכה בהפקתו מינימלית והוא ניתן למחזור. חשוב לוודא שהעץ לפרגולה אשר אתם רוכשים מגיע מיערות מסודרים ומאושרים, המנוהלים באופן שוטף על מנת לשמר את בריאות ושטח היער.

 

פרגולות כפריט עיצובי לגינה או לגג הבית

כאמור, בעבר נעשה ייצור ומכירה של פרגולות סטנדרטיות ודומות האחת לשנייה וההיצע של הפרגולות לא היה מגוון, כיום ניתן לומר פה אחד כי פרגולות אינן משמשות להצללה פונקציונלית בלבד, אלא מהוות תוסף דקורטיבי משמעותי בשטחנו הפרטי.

ניתן להשתמש בפרגולות כבסיס לצמחים מטפסים, ולהצמיד אליהן מיני אביזרים לרבות ויטראז'ים, דקורציות שונות ועוד.

 

פרגולות חשמליות

בשנים האחרונות החל השימוש גם בפרגולות חשמליות אשר ניתן לסובב בהתאם לזווית הרצויה.

פרגולות חשמליות מאפשרות לנו שליטה מלאה על מצב קרני האור המגיעות אל השטח בו מורכבת הפרגולה.

 

פרגולות סיכום

המאה ה– 21 מאפשרת לנו ליהנות מסוגים שונים של פרגולות הבנויות מחומרים רבים ומגוונים.

פרגולות אינן משמשות כיום אך ורק כתוספת פונקציונלית המגינה עלינו מקרני השמש, אלא גם כחלק דקורטיבי משמעותי בעיצוב הבית, החצר או הגג.


אודות מחבר המאמר

סחר עץ הרצליה היא חברה יבואנית מובילה של עצים משובחים מצפון אירופה. אצלנו תמצאו את טובי המומחים בתחומי בנית העץ השונים: ריהוט גן, פרגולות, ריהוט גן, דקים, גגות רעפים, רצפות עץ, בתי עץ ועוד.

אתר אינטרנט:  www.sahar-etz.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.