אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב מודרני - אפשר לחיות בלי זה?

 

עיצוב מודרני או עיצוב עכשווי התחיל את דרכו עוד במאה העשרים כאשר עיצוב דקורטיבי של אביזרים החל להופיע בהדרגה : קפלים, עיטורים וגילופים מסובכים החלו להיעלם ומעצבים החלו להתמקד בצורה ובפונקציה והתפתחה הגישה שפחות זה יותר. הקווים נהיו נקיים והעיצובים נהיו פשוטים יותר. הרהיטים והאביזרים השונים התחילו להחמיא לחלל בו הם נמצאים והפסיקו לנסות להשתלט עליו.

                                                                                                        

עיצוב עכשווי או עיצוב מודרני תופס חלק חשוב מאוד באורח החיים שלנו במאה העשרים ואחת גם אם לא ממש עצרנו להתבונן בדקדקנות בפריטים שמסביבנו כדי להבין שהם כולם נעשו בתהליך ארוך וקפדני המתחשב באלמנטים רבים כגון תכנון, פונקציונליות, איחסון, איזור עבודה,מנוחה או אכילה, מיקסום של השימוש בחלל בתכנון פריטים כגון מדפים, מגרות, ארונות, וכלה בבניה ובגימור של המוצר.

עיצוב הבית כולו צריך לכלול תכנון קפדני של המרכיבים ביצירתו וזה כולל את המדפים, הארונות, המגירות, השטחים הריקים וכלל הפריטים המרהטים את הבית, והכל צריך לעבוד יחד כדי ליצור אוירה מסוימת שזורמת בכל חלקי הבית ויוצרת את העיצוב המושלם.

 

 

אז איך יודעים מהו עיצוב טוב?

 

עיצוב טוב הוא קודם כל יפה. הוא עשוי בקפידה ועומד זקוף ובראש מורם מאחורי ההצהרה שלו אשר באה לידי ביטוי בצורה ובפונקציה. עיצוב טוב הוא מרשים אך הוא גם צריך לבצע את הפעולה שלה הוא התחייב על הצד הטוב ביותר.

עיצוב עכשווי גם הולך אחרי טרנדים משתנים המושפעים משינויים חברתיים וסביבתיים כמו למשל עיצוב ירוק שהפעולה הכי חשובה שלו הוא שמירה על איכות הסביבה.

העיצוב העכשווי נשען יותר ויותר על צרכים אמיתיים ועם זאת הוא מצליח להפתיע אותנו ביופי המושכל שלו,

הוא מבצע פעולות שהן על גבול ההמצאה ופחות מתעסק בסיגנון.

עיצוב טוב פשוט עובד. הוא משלב בין כל הפרמטרים : פונקציונליות, אסתטיקה, חדשנות והמחיר – פרמטר שהפך להיות אולי אחד החשובים במוצר.

 

האם אנחנו מכורים לעיצוב?

 

בהחלט. אולי אנחנו לא מודעים לכך ואולי חלקנו לא מוכן להודות אבל רובנו לא ממש יכולים לחיות בלי עיצוב.

גם אם רוב השנה אנחנו נעמיד פני נונקונפורמיסטים, משועממים מתרבות הצריכה ומבוהלים מהשפע המציף אותנו עד מחנק אנחנו מרשים לעצמנו בכל זאת "לצאת מהארון" בעיקר לקראת החגים, אז יש לנו את האליבי המושלם, ואנחנו משתחררים ומתענגים על מיטב הפריטים החדשים שהציפו את המדפים באין ספור עיצובים ,צורות וצבעים ואנחנו מוכנים בעת הזאת גם לחרוג מהתקציב כדי לשים את ידנו על עוד מוצר עיצובי עוצר נשימה וכמובן כזה שישפר את חיינו להפליא, לפחות בהרגשה. (והרי אנחנו יודעים שגוף ונפש אחד הם)

התעשייה המודרנית איפשרה ליצור עיצובים מתוחכמים ומרשימים במחירים עממייים ואנחנו בתור צרכנים גם למדנו לא לצפות מהם להחזיק יותר מדי זמן אבל כך אנחנו יכולים לקנות יותר ויותר ולספק את תשוקתנו לדברים יפים, חדשים ומרעננים.

כמובן שעל עיצוב טוב ועמיד יותר אנחנו מבינים שנצטרך לשלם קצת יותר ואם נבדוק נגלה כי לטווח הארוך זה יכול להיות משתלם יותר ואף מהנה יותר באיכות השימוש שלו.

העיצוב המודרני הוא אופנתי, דינמי, מתאים לטעם המשתנה שלנו ומספק את כל הגחמות שלנו. אנחנו אוהבים עיצוב, צורכים עיצוב ורוצים עוד עיצוב.

בבקשה, רק עוד קצת עיצוב.


אודות מחבר המאמר

עמית אקסלרוד - מעצב מוצר בכיר

מייסד חנות העיצוב : אנימי - עיצוב לפני הכל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.