אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיסות שכר וטיסות רגילות- מה עדיף?

טיסת שכר או בשמה השני טיסת צרטר היא טיסה שאדם או חברה שכרו על מנת להטיס קבוצת אנשים ליעד מסוים כמו משחק כדורסל של מכבי תל אבי  או ליעדים חמים כמו תורכיה וקפריסין בקיץ. בדרך כלל בטיסה כזאת סיטונאי תיירות קונה את כל המושבים במטוס ואחכ מוכר אותם לסוכני הנסיעות. הטיסות יוצאות בשעות אחרות מהטיסות הסדירות לאוטו יעד ואם הטיסה היא למשחק ספורט או אירוע אחר הטיסה תחזור כסר בסיום האירוע לארץ כך שהמבלים לא בהכרח ישנו לילה במדינה זרה. בישראל יש סוג נוסף של טיסות שכר שמתפקדות כמו טיסות סדירות ואלו הם הטיסות לתורכיה, קפריסין ויוון.

הצרכן הישראלי ידוע בחיבתו לצמצום עלויות וכך נוצר מצב שבו הצרכן אכן בודק מה כלול במלון בתורכיה וכמה פקטים של סיגריות אפשר להכניס לארץ אבל הוא שוכח לשאול מי היא החברה אשר מספקת לו את הטיסה מישראל לחופשה הבאה שלו ובחזרה. מצב זה יכול לגרום לאי נעימויות כבר במהלך החופש. לדוגמא: אתם טסים לתורכיה לחופשה אחרי החתונה, הזמנתם דיל במלון מפואר עם טיסות והעברות מהנמל ובחזרה. אתם מגיעים ביום המתוכנן לשדה התעופה בן גוריון ושם מתברר שהמטוס שבו הייתם צריכים לטוס נושבת ובגלל שהחברה היא קטנה אז אין לה מטוס חילופי פנוי ו / או צי של עובדים מיומנים אשר יאתרו את התקלה במהירות ויתקנו אותה.

אז למה כן לנסוע בטיסות שכר:

1.      בדרך כלל הדילים מגיעים כבר עם טיסה והעברות מנמל התעופה כך שלקחת את המלון לבד וטיסה לבד פלוס מונית לשדה ובחזרה יכול לייקר משמעותית את החופשה.

2.      הטיסות לבד גם זולות בכ-10-15% כך שאם אתם רוצים לטוס לחופשה בוילה בקפריסין או לבקר חברים עדיין יהיה זול יותר לטוס בטיסת שכר.

 

אם אתם נתקלים בבעיה במטוס לפני החזרה לארץ ויש עיכוב בטיסה אתם זכאים לאותם תנאים של עיכוב בטיסה סדירה (לפי זמן העיכוב) החל מכריך מועד פינויי לבית מלון. יש לציין כי רוב חברות התעופה שעוסקות בטיסות שכר בארץ ובחול לא אוכפות את החוק הזה ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע בעניין. יש לציין כי האחראי במקרה כזה הוא לא חברת התעופה אלא החברה שמשכירה את המטוס לחברת התעופה.

לנוסעי טיסות השכר יש יתרון במקרה של פשיטת רגל של חברת התעופה או סיבות אחרות שהיא מפסיקה לפעול וזה מכיוון שחברת התעופה צריכה להפקיד סכום כסף לפני תחילת העבודה למקרים כאלו על מנת שיוכלו לקנות לנוסעים כרטיס טיסה חדש בחזרה לארץ.

 

בעיה חמורה שעליה אין פיקוח היא בעיית איחור הטיסות שמגיע לפעמים עד ליממה. בעיה שנדונה בכנסת אבל תהליך החקיקה והטלת האחריות הינו איטי ביותר כך שיקח עוד זמן עד שיהיה גוף שתפקידו יהיה לאכוף את זה. בנתיים אנחנו נתייבש בטרמינלים עוד שעה ועוד שעה...

כנראה שפעם הבאה שנצטרך לטוס לחופשה בתורכיה נטוס עדיין עם טיסות שכר... למרות שלאנשי העסקים נמצא פתרון הולם. אהוד פרידלנדר מבעלי חברת אופק החל לעסוק בטיסות פרטיות לאנשי עסקים אשר צריכים להגיע לפגישה בקפריסין או בתורכיה ולחזור מידי אחרי או אחרי ימים ספורים. למרות שהאופציה הזאת טובה אנחנו עדיין לא רואים באופק איך אנחנו טסים לחופשה עם מטוס פרטי... או שכן...


אודות מחבר המאמר

אופק ג'טס מבית אהוד פרידלנדר מתמחים בטיסות פרטיות לאנשי עסקים, פינויים מוטסים ומיפוי אוויר. הכל תחת קורת הגלל של אהוד פרידלנדר וחברת אופק

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.