אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כמה שינה אתה צריך?

שינה היא המפתח לבריאותנו הפיזית והנפשית, אבל מספר שעות השינה שלהן אנו זקוקים על מנת להישאר בריאים וערניים משתנה על פי המין, שלב ההתפתחות שלנו והגיל.

ד"ר פיליס זי, פרופ' לניורולוגיה ומנהלת המרכז להפרעות שינה של בית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת' וסטרן בשיקגו: "שינה חשובה לתפקוד הנפשי, ערנות, יצירת זיכרונות, בקרת מצב רוח ובריאות פיזית". ד"ר זי מסבירה כי מספר מועט של שעות שינה או איכות שינה לא טובה, יכולים לסלול את הדרך למגוון בעיות רפואיות נפשיות ופיזיות, מסכרת ועד השמנת יתר. למעשה, נתונים מחקריים מראים כי מספר שעות השינה משפיע על הצורה בה הגוף שלנו מעבד גלוקוז, דבר היכול להוביל לעמידות לאינסולין (קדם – סכרת). ישנן גם ראיות כי מחסור בשינה משנה את בקרת התאבון של הגוף ועלול לגרום לאכילת יתר וכן בחירת מזונות התורמים לעלייה במשקל והשמנת יתר.

השינה שלך צריכה להשתנות לאורך השנים.

כמות השינה שאנו צריכים כדי להמשיך להיות ערניים, פעילים ובריאים, תלויה בגיל שלנו ומשתנה מאדם לאדם. רוב המבוגרים צריכים שבע שעות שינה או יותר בלילה. על פי ד"ר זי "אנשים שונים צריכים מספר שעות השינה שונה, אך הנתונים תומכים בממוצע שבין שבע לשמונה שעות. לישון בצורה כרונית פחות משש או יותר מתשע שעות הולך יד ביד עם בריאות קרדיומטבולית לקויה".

הרי תמונת המצב למספר שעות השינה בלילה שאנו זקוקים במהלך חיינו:

למרות שרוב הגברים והנשים זקוקים לשבע עד שמונה שעות שינה ללילה, באופן כללי דפוסי השינה שלהם שונים. לעיתים קרובות נשים ישנות יותר מגברים ושנתן קלה יותר ומופרעת ביתר קלות, לנשים רבות ישנן בעיות שינה לא מאובחנות. בעיות העלולות להפריע לשינה אצל נשים כוללות דיכאון, הריון, שינויים הורמונליים הנובעים מגיל הבלות וכן בעיות רפואיות ככאבי גב.

מחקרים מראים כי גברים לרוב מפסידים שעות שינה בגלל לחץ הקשור לעבודה. גברים גם נוטים לקחת את השינה יותר כמובן מאילו ולהישאר ערים יותר ממה שכדאי להם.  בדומה לנשים גם גברים ישנים פחות בגלל דיכאונות ובעיות רפואיות.

אם אתם מאמינים כי אתם זקוקים לייעוץ מקצועי בגלל חוסר השינה שלכם, רעיון טוב הוא לנהל יומן שינה למשך שבוע. יומן זה יעזור לרופא שלכם לקבל תמונה מדוייקת על היסטורית השינה שלכם. המלצותיו יכולות לכלול תרופות מרשם, אמצעי לשמירת מעברי האוויר שלכם פתוחים בזמן שינה או אולי אפילו תוכנית הרזיה בהתאם לסימפטומים ולצריכים האינבידואלים שלכם.

יתכן ואתם צריכים להתחיל לחשוב על מזרון חדש?

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כורסאות עיסוי, כריות שינה, מזרונים, כסאות , כורסאת T.V ועוד.


אודות מחבר המאמר

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מזרונים, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסוי, ,מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.