אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים לישיבה נכונה

 

פעולת הישיבה כשלעצמה אינה בריאה במיוחד לגוף. מדוע? כיוון שהגוף האנושי בנוי לתנועה ולא לפעולה נייחת כמו הישיבה. למרות זאת בני האדם הורגלו מגיל צעיר מאוד לשבת על כסאות, ואם כבר יושבים, עדיף שזה יהיה על כסא אורטופדי או כורסא אורטופדית המותאמים לגב.

רוב גדול של האוכולוסייה סובל מכאבי גב, ובעיקר כאבי גב תחתון, הנגרמים לעתים קרובות מישיבה לא נכונה ועשויים לגרום לסבל רב. אך ישנם מספר טיפים קטנים ופשוטים ליישום שיעזרו לישיבה נכונה ויקלו על כאבי הגב:

1.      הזדקפו - ישיבה לא זקופה יוצרת מתח ועומס על הכתפיים והצוואר. בישיבה נכונה יש להקפיד על גב זקוף ועורף ישר השומרים על מרחק מרבי בין הקודקוד לעצם הזנב.

2.      המפתח להתאמה – התאימו את כסא אורטופדי למבנה גופכם ולגובה שלכם. כסא שאינו מותאם לכם בגודל עשוי לגרום לישיבה שמוטה או עקומה, מה שעשוי לגרום בטווח הארוך לפגיעה בעמוד השדרה.

3.      השיגו תמיכה– דאגו למשענת לתמיכה בגב התחתון. היעזרו בכרית או בשרוול אוויר מתנפח דוגמת Pump אותו תוכלו למקם במרווח בין הגב התחתון לכיסא.

4.      התמתחו – שמרו על סביבת הרגליים פנוייה להתמתחות. יש להרחיק חפצים מהאזור שמתחת לשולחן כדי לאפשר לרגליים להתמתח במידת הצורך

5.      שימו לב לזוויות – ישנן כמה זוויות שחשוב להקפיד עליהן כדי לוודא שאתם אכן יושבים בצורה נכונה: על הברכיים להיות בזוית שבין 90 מעלות ל-110 מעלות ביחס לגוף כך שהמושב לא מפעיל לחץ על האזור שמאחורי הברכיים. במקרה של ישיבה מול מחשב, את המרפקים צריך לשמור בזווית של עד 10 מעלות מבלי להשעין אותם על הידיות. את צג המחשב צריך להתאים בגובהו כך שיעמוד בזווית שבין 10 ל-20 מעלות לעיניים ובמרחק של 60 ס"מ מהעיניים, מה שמונע כיפוף או מתיחת יתר של הצוואר.

6.      הקפידו לקום כל 45 דק' ולבצע מס' תרגילים.

כדי להקל על הגוף במהלך הישיבה הממושכת במשרד למשל, דאגו להפסקות למתיחות. רק מספר דקות של מתיחות ביום עשויות להקל על הגב ולשחרר את הגוף כולו:

1.      בעמידה משוחררת הרימו את הידיים מעל הראש באיטיות תוך כדי נשימות. שחררו את הידיים והכתפיים למטה. חזרו על התרגיל 5 פעמים.

2.      עדיין בעמידה משוחררת בצעו חמישה סיבובים של הראש לכיוון אחד ואחר כך לכיוון הנגדי.

3.      לאחר עבודה ממושכת על מחשב רצוי לבצע שחרור של כפות הידיים: בצעו סיבובים של מפרקי כף היד פנימה ואחר כך החוצה. חזרו על התרגיל 10 פעמים בכל יד.

4.      תוך ישיבה על הכיסא, היעזרו במשענת, קחו שאיפה ופתלו את הגוף לאחור תוך נשיפה. הפיתול מקל על כאבים בגב האמצעי והתחתון.

5.      הניחו את הידיים לצדי הגוף כשהן רפויות. נערו את הזרועות, קפצו את כפות הידיים לאגרופים ומתחו את הזרועות לצדדים. חזרו על התרגיל 5 פעמים.

 

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון כורסת עיסויכסאות, מזרונים,כריות שינה,כורסאת T.V ועוד.

 


אודות מחבר המאמר

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מזרונים, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסוי, כסאות , מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.