אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מחקר סגנון חיים בשיווק

סגנון חייםסגנון חיים- הצורה שבה אנשים מנהלים את החיים שלהם, המתבטאת בשלושה מימדים (AIO - Activities, Interests, Opinoin):1-      סוג ואופי הפעילות שהם עושים (אקטיבי- פסיבי, בבית- מחוץ לבית, לבד- בחברה).2-      עניין וסוגי התעניינות (פוליטיקה, ספורט, אופנה, יחסי ציבור, טיפוח עצמי, אמנות).3-      דעות ועמדות (פמיניזם, סוציאליזם, השגיות). שלושת המימדים מושפעים ממערכת הערכים שלנו - VALS - Values & Life Style.סגנון החיים הוא המידע המאפשר לנו לזהות צריכה בדרך הטובה ביותר. דמוגרפיה נותנת לנו מידע על מה האדם יכול, לא מה הוא רוצה. הבעיה הדמוגרפית היא שהיא מכניסה אנשים לאותה הקבוצה, בעוד הרגלי הצריכה שלהם שונים לחלוטין. עם זאת ישנה קורלציה מסוימת בין סגנון חיים לבין דמוגרפיה. סגנון חיים הוא המידע הטוב ביותר שבאמצעותו ניתן לנבא צריכה כי :1-      למרות שצריכה מושפעת מיכולות (גיל, מצב גופני, הכנסה)2-      צרכים ורצונות מושפעים מערכים וסגנון חיים- הצורך לאכול קיים אצל כולם, אך מילוי הצורך משתנה בהתאם לסגנון החיים.3-      ע"י הבנת סגנון החיים והערכים של קהלי היעד ניתן לכוון מסרי תקשורת שיווקית (פרסום) ומסרי תמהיל (כמו אריזה ל שליחויות - דבר שלומדים בצורה טובה מאוד עם קורס שיווק או פרסום) ש"מדברים" אליהם- באמצעות הבנת סגנון החיים ניתן להתייחס לגנון חיים יותר ממוקד. לדוגמא- הפנייה למראה הגברי הטופח.4-      ניתן לעשות התאמה של מחקרי סגנון חיים להתנהגות ספציפית. מחקרי סגנון חיים- היסטוריהראשיתו במחקר הפסיכוגרפיה (באמצעות היגדים מנסים להבין התנהגות של אנשים מה הם עושים במצבי לחץ במצב של לכלוך וחוסר ניקיון) של חוקר בשם Wells בסוף שנות ה-60. הוא ערך מחקר כתוצאה מתסכול של אנשי שיווק לנבא צריכה לפי אישיות (. שנים אלו נחשבות לחזקות בתחום מבחני האישיות. ניסו למצוא קשר בין מבחני האישיות לבין מה שהאנשים צורכים בפועל. המחקרים נכשלו כי הקורלציה שנמצאה הייתה מאוד נמוכה. נבע גם מהתסכול מהדמוגרפיה כמנבא התנהגות, וכן מהתסכול גם מפילוחי סגנון חיים בעקבות בעיות ביכולותשקף סגנון חיים או תועלות - מה עדיף ? (השקף במצגת).סיכום חשוב לעשות ביטוח רכב לפני שרוכשים מכונית

 


אודות מחבר המאמר

העורך כותב תכנים בין היתר של אתרי ספא ו-השכרת רכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.