אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אוכל בתאילנד ומנות פופולאריות

המטבח התאילנדי האותנטי ידוע בעיקר בשל שילובי הטעמים שבתבשיליו: בצלחת אחת תוכלו למצוא חריף, חמוץ, מתוק, מלוח ולעתים גם מר.  האוכל בתאילנד משתנה לפי האזור הגיאוגרפי, וכך למשל סוגי הקארי המוגשים בדרום תאילנד נוטים לכלול חלב קוקוס וכורכום טרי, בעוד שבמטבח הצפון-מזרחי נוטים להוסיף מיץ ליים.

אורז: האורז מהווה מנה מרכזית וחשובה בתאילנד, כמו בשאר מדינות אסיה. את מנת האורז שלכם תוכלו לאכול כמנה מבושלת, מוקפצת, או כ"אורז דביק" (סטיקי רייס) שבוצעים ואוכלים בידיים. איטריות: איטריות מוגשות בתאילנד כמנה מרכזית, כמו למשל המנה המוקפצת פאד תאי (פאד=איטריות בתאילנדית) לה יוסיפו ירקות ובוטנים.

מנות תאילנדיות פופולריותפאד תאי: את הפאד תאי מאוד אוהבים בארץ ומעניין להשוות לגרסת המקור - איטריות אורז עם רוטב דגים, סוכר, מיץ ליים (או תמרהינדי), בוטנים, ביצה ועוף, פירות ים וטופו.מרק טום קא גאי: מרק פירות ים ועוף בחלב קוקוס.סטאי: בשר צלוי (בדרך כלל עוף או חזיר), מוגש עם סלט מלפפונים ורוטב בוטנים (נחשב למזון מהיר טיפוסי לתאילנד, במקורו אינדונזי).שיפודים:דוכני הרחוב בתאילנד הם המקום לבדוק עד כמה רחוק אתם הולכים עם ההתחברות לתרבות המקומית. צפרדע על האש, ג'וקים, ועכבישים מטוגנים הם רק חלק מה"מטעמים" שתוכלו לנסות.

פירות:הפירות בתאילנד הינם אחד מה"חטיפים" הפופולרים. גם טעים וגם בריא, והכי חשוב, מרענן בחום המהביל של תאילנד.

אננס: את האננס מגישים בתאילנד, כשהוא חתוך לקוביות בתוך שקית ניילון, או חתוך לאורכו ומוגש על שיפוד.קוקוס: עוד אחד מסמליה הלא רשמיים של תאילנד. חתוך לפרוסות, או שלם עם קשית לשתיית מיץ הקוקוס. רם בוטאן (Rambuthan): מבחוץ מכוסה ב"שערות" ארוכות בצבעים של ורוד, צהוב וירוק ומבפנים מזכיר את הליצ'י במרקמו, אך שונה בטעם.פרי הדרקון (Dragon Fruit): בארץ הוא מוכר בשם "פטאייה". מדובר בפרי גדול יותר מהרם בוטאן, בצבע ורוד עז עם "קוצים". מבפנים הוא מעניין לא פחות: בצבע לבן מנוקד בנקודות שחורות קטנטנות.דוריאן (durian): עוד פרי אקזוטי, גדול יותר מקוקוס, צבעו צהוב והוא מכוסה בבליטות קטנות. לפרי הדוריאן ערך תזונתי גבוה ולכן מכנים אותו בתאילנד "מלך הפירות".

קינוחיםהקינוח המוכר של תאילנד הוא כמובן הבננה לוטי - בננות פרוסות בתוך סוג של קרפ מקופל, עם סירופ שוקולד מעל. בנוסף ניתן למצוא קינוח של סטיקי רייס מתוק בתוספת מנגו, מיני פנקייקים ממולאים בחלב קוקוס, סירופ פטל, שוקולד ומייפל.


אודות מחבר המאמר

הייחוד של ברווז תאילנד הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות תאילנד. ברווז תאילנד הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנד, הודו וסין.  ברווז תאילנד הוא מיזם של ד"ר יוסי מערבי -  חוקר, מרצה ויועץ בתחומים שונים של פסיכולוגיה עסקית וארגונית ונוסף, טייל חובב שביקר עשרות פעמים בכל רחבי מזרח אסיה, ואף הדריך בעבר טיולים מאורגנים לסין, טיבט ונפאל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.