אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

רשיון לאופנוע - הסוגים

טוב, אז גם אתם החלטתם להשיג רשיון לאופנוע ולפלס את דרככם בין המכוניות בקלות, בלי לדאוג לפקקים או דברים מסוג זה. אבל לפני שעושים רישיון, עליכם להחליט על איזה סוג אופנוע תרצו לרכוב. ישנם שלושה סוגים של רישיונות לאופנוע, כשכל סוג מתיר לרכוב על סוגים מסוימים בלבד של דו-גלגליים. אז במה תבחרו?

אז אילו סוגי רשיון לאופנוע קיימים כיום?

כפי שציינו קודם, כיום ישנם בישראל שלושה סוגים של רישיונות לאופנוע, כמו שנהוג אגב גם באירופה: A2, A1 ו-A. כל אחד מהם מתייחס לגודל אחר של אופנוע ולפיו משתנה גם הגיל שבו אפשר להתחיל לנהוג, התנאים למי שמחזיק ברישיון אחר וכדומה.

נתחיל עם רישיון לאופנוע מסוג A2

רשיון לאופנוע מהסוג הזה הוא הפשוט ביותר מבחינת סוג הרכב. המחזיקים ברישיון מסוג זה יכולים לרכוב על אופנוע עם הספק של עד 14 כוחות סוס או 125 סמ"ק. אפשר להתחיל ללמוד נהיגה כבר בגיל 15.5 ולגשת לטסט בגיל 16 (מה שהופך את הסוג הזה לפופולארי ביותר בקרב בני נוער). נער עד גיל 17 חייב להצטייד באישור מההורים כדי להתחיל ללמוד.סוג הרישיון הזה מביא עמו חדשות טובות למי שמחזיק ברישיון לרכב פרטי מעל שלוש שנים: במקרה כזה, הרוכב לא צריך לגשת למבחן העיוני (תיאוריה) וכל מה שהוא צריך לעשות הוא לעבור מבחן שליטה קצר – אפילו לא טסט! – שהלימוד אליו יכול להסתיים לאחר חמישה שיעורים.

עוברים אל רישיון אופנוע בדרגה A1

עלינו שלב, אל אופנועים ברמה גבוהה יותר. רישיון לאופנוע מהסוג הזה מאפשר למחזיק בו לרכוב על כלי רכב דו גלגלי שמגיע עד הספק של 33 כוחות סוס וכאן כבר מדובר בקטנועים חזקים יחסית או באופנועים קטנים. את הרישיון ניתן להוציא רק מגיל 18. למי שמחזיק ברישיון A2 או ברישיון לרכב פרטי מעל שלוש שנים, פטור מתיאוריה אך לא מהטסט. חשוב לציין כאן כי מי שרוצה ללמוד לרישיון A1, יכול להתחיל את הלימודים כבר בגיל 17.5, אך עד למבחן המעשי ייאלץ לחכות ליום בו יימלאו לו 18. עניין נוסף הוא הרכבת נוסע על הרכב: חודשיים מיום קבלת הרישיון, לרוכב החדש אסור להסיע אדם נוסף. אגב, למחזיק רישיון A1 אסור לעשות זאת עד שיגיע לגיל 18.

A3: רישיון לאופנוע בלי הגבלה

למי שמחפש רישיון לאופנוע שלא יגביל אותו לגבי סוג הכלי, צריך רישיון בדרגת A3. מה שכן מגביל כאן הוא הגיל והוותק בתחום האופנועים: מי שמבקש ללמוד נהיגה לסוג רישיון כזה, צריך להיות בן 21 ולאחר שהחזיק ברישיון A1 במשך שנה לפחות. פטור מתיאוריה יינתן למי שעשה כבר תיאוריה שנתיים או פחות לפני שהגיש את הבקשה.

כל רוכב אופנוע חייב בבדיקות הרגילות

אין כאן הנחות, גם אם (ואולי משום ש..) מדובר באופנוע. גם לקראת רישיון כזה תצטרכו למלא את הטופס הירוק, טופס רש"ל 18, אלא אם כן אתם מחזיקים כבר ברישיון אחר. רישיון לאופנוע הוא לא משחק ילדים. את זה אל תשכחו לעולם.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.