אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פיתוח ארגוני

פיתוח ארגוני

חשיבותו ותרומתו של פיתוח ארגוני לאורך חיי הארגון

פיתוח ארגוני הינו חלק מהותי בתחום משאבי האנוש, הארגון משקיע משאבים רבים, כספיים ואנושיים, בתהליכים של פיתוח מנהלים ושל פיתוח ארגוני. לכל תהליך של פיתוח ארגוני כזה או אחר קודמים שלבים של הגדרת מטרות ויעדים כמו העמקת ההזדהות עם הארגון ומטרותיו, הגברת המחויבות האישית והארגונית וייעול תהליכי עבודה. הצלחת השגת המטרות תלויה במידה רבה בהלימה בין זיהוי הצרכים ובין הצבת המטרות המתאימות השגתם. יש להקפיד על בהירות המטרות, מיקודן, שיהיו תחומות בזמן ושיהיו ניתנות להשגה.

פיתוח ארגוני כמגביר מוטיבציה בארגון

השאיפה למצוינות קיימת אצל כל אדם כמעט ובכל ארגון, כאשר מדובר בארגונים, יש לקחת את השאיפה הזו ולמנף אותה לתחומי פיתוח שונים בארגון שיעצימו גם את העובדים.אנשים מזדהים יותר עם עשייה המעודדת פיתוח מצוינות ולא עם עשייה המעודדת תיקון ליקויים, לכן פיתוח ארגוני צריך להיות מנוסח בלשון חיובית ועידוד להצלחה ולא בלשון מחנכת של תיקון כשלים.בניית צוות אפקטיבי ויעיל הינו אחד הגורמים המובילים להעלאת המוטיבציה. בניה ופיתוח צוות שבו כל אחד מביא לידי ביטוי את ידיעותיו ורעיונותיו וממצה את יכולותיו היא משימה מורכבת ביותר וקשה לשמרה לאורך זמן באופן מלא, אך יש לשאוף ולנסות להתקרב לכך. צוות אפקטיבי ויעיל יהווה את הבסיס הטוב ביותר ליצירת פיתוח ארגוני יעיל.

תנאים המאפשרים פיתוח ארגוני יעיל

בעוד שבעבר האדם בארגון תפקד על בסיס פונקציונלי לחלוטין הרי שכיום מנהלים מודעים לחשיבות של פיתוח וטיפוח ההון האנושי על מנת להשיג פיתוח ארגוני אמיתי ויעיל.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.