אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טיפים ותחילת שימוש בעדשות מגע

 

עדשות מגע כמעט כל מרכיבי המשקפיים יכולים להשתמש בעדשות מגע. בניגוד למה שמקובל לחשוב, עדשות מגע מאפשרות הרכבה קלה ואינן גורמות לתחושת אי נוחות. אז מה בעצם צריך לעשות לפני שאפשר להתחיל להשתמש, ראשית יש לקבוע תור אצל אופטומטריסט, להתאמת עדשת מגע. יש צורך לבדיקת עיניים כללית ובמרבית המקרים מומלץ גם לעבור בדיקות מקיפות שכוללות בדיקת מצב של כל עין לחוד וזאת בכדי לדעת כמה וכמה דברים: מצב ראייה כללי,ראייה היקפית, תפיסת עומק, פעילות שרירים, לחץ תוך-עיני, רגישויות למיניהן וכן הלאה.  לאחר מכן יקבע המספר ורופא העיניים יוכל להמליץ לכם על סוג עדשות מגע שיתאימו לכם. יש עיניים בצורות ובגדלים שונים, כך שצריך לעשות מדידה מדויקת של העין ופני השטח שלה, לבדוק את הקימורים וגורמים נוספים שעשויים להשפיע על התאמת העדשות. גורם נוסף שיש להתייחס אליו הוא מידת היובש בעין. האופטומטריסט עשוי להציע שימוש בשני סוגים של עדשות: עדשות לשימוש חוזר או עדשות חד פעמיות שיעזרו לך להימנע מיובש מוגבר (יש עוד כמה סוגים:חודשיות, דו-שבועיות..).

בדרך כלל, עדשות המגע שלך יהיו במלאי אצל האופטומטריסט שלך, ותוכל/י לקחת אותן איתך עוד באותו יום. אם צריך להזמין את העדשות שלך במיוחד, תקבל/י אותן בדרך כלל בתוך שבוע או פחות.

אחרי שמסתיימת התאמת עדשות המגע, יש לחזור למרפאה לבדיקות מעקב לפחות פעם בשנה. צריך לוודא שהעדשות עדיין מתאימות עבורך, שאת/ה רואה היטב ושהעדשות נוחות לך.

 

כמה טיפים לשמירה וניקוי עדשות מגע:

1. הקפידו לרחוץ היטב את הידיים במים וסבון לפי כל מגע של הידיים עם העדשות.

2.לאחר הסרת העדשות, יש להקפיד למלא בכל פעם תמיסה חדשה ולא להשתמש בתמיסה משומשת מהפעם הקודמת.

3.במידה ולא נעשה שימוש בעדשות, יש לשמור את המחסנית במקום מוצל (לא בקירור), ולהשתדל להחליף תמיסה מדי 3 ימים. בנוסף, אם חיכיתם זמן מה ולא הרכבתם את העדשות, יתכן שהן מזוהמות כעת, ויש לחטא אותן היטב (עדיף עם סבון) לפני הרכבתן. 

4. אם נשארתם ללון בבית של חבר/ה או נסעתם לבריכה/ים ללא מחסנית תמיסה, אל תתפתו לנקות או להשרות את העדשה עם מי-ברז או מי מאגרי מים אחרים. בכולם קיימים זיהומים שונים אשר עלולים לפגוע קשות בקרנית.


אודות מחבר המאמר

yaeloosh

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.