אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

בתיאום עם השעון הפנימי שלך

כאשר השעון הפנימי שלך מופרע אתה עלול למצוא את עצמך רוצה לישון כאשר אתה צריך להיות ער או לחילופין נשאר ער עד השעות הקטנות של הלילה בלי להיות עייף.

סינדרום (תיסמונת) השינה המעוכבת

כמעט כולנו מתוכנתים ליממה הנמשכת מעט יותר מ24 שעות, אולם "ינשופי לילה" פחות רגישים לסימנים הסביבתים העוזרים לרוב האנשים לשמור על יממה ש24 שעות. אם ניתן להם לחיות לפי השעון שלהם, ינשופי הלילה ילכו כל יום לישון יותר מאוחר ויקומו מאוחר יותר למחרת. רק בעזרת התסמכות על עזרים חיצוניים כמו שעון מעורר הם מסוגלים לשמור על תיאום עם הסביבה שלהם. לינשופי לילה בדרך כלל יש בעיות לבצע דברים בבוקר.

אתחול השעון הפנימי שלך

אם אתה כבר הולך לישון מאוחר מידי ומתעורר שעות אחרי כולם, אתה יכול לבצע אתחול לשעון הפנימי שלך על ידי כך שתזיז בהדרגה את שעת השינה שלך לשעה מאוחרת יותר עד שתבצע סיבוב סביב השעון ותחזור לתיאום עם שאר העולם. על מנת לעשות זאת, לך לישון כל לילה שעתיים מאוחר יותר. לאחר שחזרת לתיאום תעיר את עצמך באותה שעה כל יום על מנת לשמור עליו.

לעיתים קרובות את סנדרום השינה המעוכבת ניתן לתקן בסוף שבוע אחד – משהו שבני נוער עושים באופן תדיר. ידרש ממך להישאר ער כל ליל חמישי וברצף כל יום שישי עד השעה עשר בערב, בשבת כדאי להתעורר בשעה 7 בבוקר ומכאן ואילך להתחיל ללכת לישון ולקום בהתאם לשעות הרגילות של סדר היום שלכם. כמובן שיש צורך לנסות להקפיד גם על שעת שינה סדירה פחות או יותר.

טיפול באור –שיטת טיפול הכרוכה בחשיפה לאור בהיר עם קרינת UV נמוכה למשך 30 דקות מיד עם ההתעוררות הינה שיטה ידועה לטיפול בסינדרום השינה המעוכבת. נטילת מלטונין לפני השינה יכולה גם היא לסייע בהקדמת שעת השינה.

סינדרום (תיסמונת) השינה המוקדמת

אנשים שהשעון הפנימי שלהם מתוכנת למחזור של פחות מ24 שעות הולכים לישון כל יום מוקדם ומוקדם יותר, עד שלבסוף אינם יכולים להישאר ערים עד שעה מאוחרת משעות הערב המוקדמות. מצב זה, הידוע כסינדרום השינה המוקדמת נפוץ יותר באנשים מבוגרים. הטיפול הנחקר בנושא השינה המוקדמת הוא טיפול באור בשעות הערב.

 

אתם מוזמנים לאתר ד"ר גב לגלות על מגוון מזרונים, כורסת עיסוי, כריות שינה,כורסאות טלויזיה ועוד.


אודות מחבר המאמר

חברת ד"ר גב הינה החברה הגדולה והותיקה בישראל למוצרי בריאות, נוחות ואיכות חיים.

ד"ר גב משווקת מושבים אורטופדיים, כסאות, כורסאות טלויזיה, כורסאות עיסויכריות שינה, מזרונים, מכשירי ומוצרי טיפוח ויופי, מתנות.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.