אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יצירה והיוצר

יצירה והיוצר

יצירה היא תוצר של תהליך שבו מעורב אדם הנקרא יוצר.היוצר, שיכול להיות איש מן השורה, ילד או אמן ייצור תוך כדי תהליך, שינוי כלשהו של המציאות.לדוגמא, אם היוצר קיבל חימר, הוא עבר תהליך מסוים והפך את החימר לכלי שימושי כמו מאפרה.המאפרה היא היצירה שלו.פעמים רבות ישנם כמה יוצרים שיוצרים יצירה אחת. הורה אשר יוצר יחד עם ילדו מחומר מסוים, קישוט, כלי שימושי או תמונה. קבוצה של אנשים מבוגרים אשר תופרים כל אחד טלאי מסוים ולבסוף מחברים את כל הטלאים לכדי היצירה הסופית- שמיכת טלאים מיוחדת המעבירה מסר, או זכרון מסוים.יצירה היא פעולה. פעולה שמטרתה להביא לתוצר אמנותי ולפעמים אמנותי שימושי.

יצירה וילדים

יצירה היא כלי התפתחותי חשוב עבור קהל היעד של ילדים בכל הגילאים.כבר בגן תת חובה, אנו נוכל לראות שהגננת מחלקת לילדים דפים וצבעים ומעודדת אותם לצייר.יצירה בגיל זה חשובה להתפתחות המיומנות המוטורית של הילד.מגיל גן חובה, אנו יכולים לראות שבגן הילדים נחשפים לחומרי יצירה נוספים, כמו פלסטלינה, פימו, צבעי גואש, חימר ועוד ושלילדים ניתנת האפשרות להחליט מה הם מעדיפים. פעולות יצירה אלו מגיל צעיר תורמות לילד באספקטים רבים, החל מהרחבת הדמיון, היכולות להיות עצמאי ולבצע יצירה, היכולות לשמור על ריכוז בדבר אחד ועוד. כל הדברים שצויינו כאן ישפיעו על הילד בתהליך צמיחתו וכמובן גם בבגרותו.אין זה מקרי כי הורים רבים שולחים את ילדיהם אחרי שעות הגן והבית ספר לחוגי יצירה רבים ואין זה מקרי כי הורים רבים קונים לילדיהם חומרי יצירה על מנת שיוכלו לייצור גם בבית.

יצירה ככלי תראפיה

יצירה נתפסת בשנים האחרונות גם ככלי של תראפיה עבור ילדים ומבוגרים המתמודדים עם קשיי ריכוז, קשיי תקשור עם העולם החברתי חיצוני ועוד.היצירה עוזרת למטופלים רבים להתגבר על הקשיים שלהם או מוגבלויות שונות שבהם הם לוקים על ידי יצירת קשר עם ה'אני' של המטופל.האדם מסוגל להתחבר לצד היצירתי שלו ולממש את הפוטנציאל שבו תוך כדי רכישת כלים שיעזרו לו בעולם החברתי חיצוני.דוגמאות לכך:

יצירה- סיכום

יצירה היא דבר שכל אחד ואחת מאיתנו מבצעים במהלך חיינו.יצירה לקהל היעד של הילדים קשורה להתפתחות הדמיון שלהם, הזהות, החושים ומספקת את הצרכים שלהם לדברים ויזואליים ורגשיים.יצירה לקהל היעד של המבוגרים קשורה להנאה, חיבור אל העצמי ופיתוח הדמיון.בשנים האחרונות, אנו יכולים לראות כמות הולכת וגדלה של מבוגרים אשר נרשמים לחוגי תיאטרון, פיסול, ציור ועוד.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.