אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

במחקר שנערך בישראל הוכח כי שימוש בתכשירים בעלי רכיבי האוריאה והאמוניום לקטט בחולי אטופיק דרמטיטיס מקטין את הצורך בשימוש בנוגדי דלקת

במחקר שנערך בישראל והתפרסם בירחון הרפואי היוקרתיClinical and Experimental Dermatology הוכח כי שימוש בתכשירי רחצה מלחחים בעלי רכיבי האוריאה והאמוניום לקטט בחולי אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) מקל את תסמיני המחלה ומקטין את הצורך בתרופות נוגדות-דלקת.

 

במסגרת המחקר, שנערך על ידי ד"ר בעז עמיחי, רופא מומחה ברפואת עור במרכז הרפואי ע"ש שיבא ושירותי בריאות כללית, חולקו 34 חולים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס בדרגת חומרה קלה עד בינונית לשתי קבוצות: האחת השתמשה בתכשיר המכיל אוריאה ואמוניום לקטט, אקסרה ווש, והשניה השתמשה בסבון רגיל. במשך 3 השבועות של הניסוי הונחו החולים לא לשנות את הטיפול הקבוע אותו הם מקבלים ולהימנע משימוש בחומרים מלחחים. לאחר תקופה זו הוערכו על ידי החוקרים מספר פרמטרים כגון יובש, אדמומיות וקשקשת בעור. בנוסף, גרד בעור הוערך באופן סובייקטיבי על ידי החולים. בארבעת הפרמטרים האלה קבוצת החולים שהשתמשו באקסרה ווש הראו שיפור ניכר, לעומת הקבוצה שלא השתמשה בתכשיר. זאת, לטענת החוקרים, הודות לתכונות הליחוח של האוריאה. אוריאה הינו חומר שסופח מים, מעלה את רמת הלחות בעור בעור וגורם לריכוך שכבת העור הקרנית וכך להשלת הקשקשת הקיימת בעור בשל המחלה. יעילות האמוניום לקטט היא ביכולתו לסייע בשמירה על מרקם עור תקין והקטנת אובדן הנוזלים דרכו, וכך מניעת הגרד והיובש.

 

אטופיק דרמטיטיס היא מחלה הנפוצה בעיקר בתינוקות ובילדים ומאופיינת בפריחה, יובש, אדמומיות של העור וכן בקשקשת ובגרד עז. זאת בשל דלקת העור הנגרמת בגלל תגובה חיסונית מוגזמת לגירויים סביבתיים שונים.  תסמינים אלה נגרמים בשל חוסר היכולת של העור לבודד את הגוף מהסביבה החיצונית, מה שגורם לאיבוד נוזלים דרך העור וליובש בעור. בדרך כלל מחלה זו עוברת עד גיל 5, אך חלק קטן מהחולים בה ימשיכו לסבול ממנה גם בהיותם מבוגרים.


אודות מחבר המאמר

ד"ר בעז עמיחי, רופא מומחה ברפואת עור במרכז הרפואי ע"ש שיבא ושירותי בריאות כללית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.