אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שיווק פנים ארגוני – מהיום זאת גם המשימה שלכם!

שיווק פנים ארגוני – מהיום זאת   גם המשימה שלכם!

מאת: מירית צ'רנילוב מנהלת שיווק יחסי ציבור המכללה האקדמית כנרת

עובדים יקרים, תתחדשו! תשווקו...

כן, כן, היכונו להיות המשווקים הפנימיים של מקום עבודתכם. היכונו להתגייס למטרת המכללה – גיוס סטודנטים!

מה זה ידרוש מכם? בעיקר תובנות חדשות. ברגע שתרכשו אותן, השיווק הפנימי יהפוך לחלק מכם.

אז בואו נתחיל להבין...

שיווק הארגון – אל תסתכלו רק החוצה

מדברים על שיווק – חושבים על בחוץ! מאז ומתמיד בפרקטיקה הניהולית נהוג לראות בשיווק כפעילות המכוונת מהארגון החוצה. זה נראה הכי טבעי ונכון שרוב המאמצים השיווקיים של הארגון יופנו החוצה – ללקוחות קיימים ופוטנציאליים, לקהילה. כך אכן אמור להיות, כך פועלים ארגונים וכך גם פועלת המכללה שלנו כשהיא משווקת את עצמה לסטודנטים פוטנציאליים.

ומה עם שיווק פנים ארגוני? זה כבר הרבה פחות שכיח, ולמען האמת מדובר בהיבט שהוזנח עד היום בארגונים רבים. רק מעטים הבינו זה מכבר שיש לכוון את מאמצי השיווק גם פנימה לעובדי הארגון, אחרת "החלל השיווקי" הזה יגרור נזק מתמשך, שנתקשה למדוד את מימדיו והשפעתו על הצלחת הארגון. בואו נמחיש זאת על ארגון כמו מכללה – הרי שום תקשורת שיווקית, גאונית ככל שתהיה, ושום מהלכים שיווקיים לא יביאו סטודנטים למכללה, אם עובדיה ומרציה רואים בה נחותה ממכללות אחרות ואינם מתהדרים בה כמקום עבודתם.

ההכרה הזאת חדרה לאחרונה להנהלות בארגונים שונים – והיא הגיעה גם אלינו!

שיווק פנימי טוב - זה אומר:

עובדים שמאמינים באמת ובתמים שהם מועסקים בארגון טוב המפיק תועלת ללקוחותיו.

עובדים שקמים לעבודתם בבוקר בשמחה ומגיעים מדי יום עם רצון לבצע את תפקידם על הצד הטוב ביותר.

עובדים שאינם מקטרים על מקום עבודתם ואינם מחפשים מקום עבודה אחר.

עובדים שמאמינים כי יכולותיהם באות לידי ביטוי בארגון, ושהם מממשים בו את כישוריהם ואת שאיפותיהם.

עובדים שמסלול הקריירה שלהם בארגון ברור להם.

עובדים שממליצים למכריהם לעבוד בארגון או להצטרף ללקוחותיו.

עובדי הארגון הם שגריריו הטובים ביותר!

עובדים שמטופחים ע"י הארגון שלהם ומטפחים אותו בחזרה הם השגרירים הטובים ביותר שלו. בעצם התנהלותם הם משדרים את יתרונות הארגון מול מתחריו, משפיעים על הפעילות השיווקית שלו ותומכים בה. בכך הם מספקים קרקע נוחה ופורייה גם לשיווק החיצוני. שיווק פנימי לקוי הוא מקל בגלגלי השיווק החיצוני, ולהיפך – שיווק פנימי מוצלח הוא תוסף דלק מופלא במנוע השיווקי של כל ארגון, גם של מכללה, גם של המכללה האקדמית שלנו!

איך נעשה זאת כולנו ביחד וכל אחד לחוד? לשם כך, הכנו עבורכם את עשרת הדברות של אמנת השיווק הפנימי.

אמנת השיווק הפנימי של המכללה האקדמית כנרת

עשרת הדברות של השיווק הפנימי שלנו

זכרו מה אחד שמבין בשיווק פנימי אמר :

  ! YES WE CAN

  לימודי תקשורת


אודות מחבר המאמר

לימודי קרימינולוגיה תואר ראשון בקרימינולוגיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.