אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איוורור עם מפוח גג

מפוח גג – כל כך פשוט, כל כך יעיל, כל כך נעים

מפוח גג הוא אמצעי קירור ומיזוג אוויר אשר הופך להיות פופולארי יותר ויותר בשנים האחרונות. עקרון הפעולה העומד מאחורי מפוח גג הוא כל כך פשוט עד שחייבים לשאול מדוע היה בכלל צורך להמציא את המזגן המסורבל. לאורך שעות היום, ובעיקר בחודשי הקיץ, בית המגורים מתחמם. זה קורה רק מעצם עמידתו של הבית תחת השמש – האוויר החם שסביב הבית וקרני השמש הלוהטות יוצרים חום, וחום זה נאגר בתוך הבית, ובעיקר בתוך הגג. מפוח גג הוא למעשה מאוורר אשר מותקן על גג הבית. המאוורר פולט את האוויר החם אשר נאגר בגג אל מחוץ לו וכך מוריד את טמפרטורת הגג בעשרות מעלות.הורדת הטמפרטורה של גג הבית מורידה למעשה את הטמפרטורה של כל שאר הבית, וכך מפוח גג מסייע בשמירה על טמפרטורה נעימה בכל הבית.

 

כיום ניתן למצוא מספר סוגים של מפוח גג, כאשר שני סוגים הינם פופולאריים במיוחד. הסוג הראשון של מפוח גג הוא מפוח אשר מחובר למערכת החשמל של הבית, ופועל כאשר יש צורך בהורדת טמפרטורת הגג לטמפרטורה אשר הוגדרה מראש על ידי בעל הבית.הסוג השני של מפוח גג הוא מפוח שמחובר למערכת סולארית אשר מספקת לו חשמל באופן חיצוני ובלתי תלוי במערכת החשמל הביתית. יש לציין כי כך או כך, מרבית המערכות הנמכרות כיום של מפוחי גג פועלות באופן אוטומטי, כך שהמפוח מופעל רק כאשר יש צורך להוריד את טמפרטורת הגג. באופן זה שוכני הבית לא צריכים לעקוב אחר טמפרטורת הגג במשך כל שעות היום או לחשוש מבזבוז חשמל – חיישנים אוטומטיים משוכללים מורכבים כיום במערכות מפוחי גג, מורידות טרחה מבעלי הבית וחוסכות בחשמל.

מפוח גג – חם בארץ, חם

בשנים האחרונות מפוח גג הפך להיות אמצעי קירור הבית האהוב על ידי בעלי הבית המתוחכמים והמודעים יותר לסביבה ולטכנולוגיות הקירור האפשריות. מפוח גג מאפשר לקרר את הבית באופן אלגנטי, כמעט פאסיבי, וחשוב מכל – באופן זול. בדקו כמה אחוזים מחשבון החשמל החודשי שלכם מוקדשים להפעלת מזגן ותמצאו כי מדובר באחוז מכובד ביותר אשר מוקדש להפעלת מכשיר חשמלי אחד. לעומת זאת, מפוח גג מאפשר לקרר את הבית בעשרות מעלות ובעלות אפסית ביחס למזגן. התוצאה – חסכון של אלפי שקלים בשנה בחשבון החשמל ובית אשר הטמפרטורה בו נעימה לאורך כל ימות השנה. במילים אחרות - מפוח גג הוא הפתרון האולטימטיבי עבור הקיץ הישראלי והבית שלך.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.