אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מהו תחום הרפלקסולוגיה?

 

 

רפלקסולוגיה הינה שיטה טיפולית הקיימת כגוף ידע מתחילת המאה ה-20, את המונח "רפלקסולוגיה" טבע בשנות ה-50 יוניס אינגהם ששכלל ופיתח את השיטה למה שאנו מכירים היום. על אף שכגוף ידע הרפלקסולוגיה קיימת רק כמאה שנה, טיפול באמצעות עיסוי של כפות הרגלים  היה קיים בתרבויות עתיקות: הן במצרים העתיקה והן במזרח הרחוק.

לפי שיטה טיפולית זו עיסוי כפות הרגליים והידיים משחררים חסימות אנרגטיות בכל הגוף ולא רק בכף הרגל עצמה שכן אזורי כף הרגל משקפים ומסמלים את אברי הגוף.

רפלקסולוגים לומדים את מפת כף הרגל ובאמצעותה מאבחנים מהן בעיותיו של המטופל הן הפיסיות והן הנפשיות-מנטאליות.

העיסוי עצמו מתחיל בד"כ כשהמטפל אוחז בכפות הרגלים מהעקב, העקב מסמל את החיבור שלנו עם הקרקע, את הקשר שלנו לאדמה. המגע עם העקב יוצר תחושת חיבור עם המטפל, בטחון וקרקוע.

לאחר מכן המטפל מבצע מעין משיכות מהברך לכף רגל על מנת להזרים את הדם מלמעלה למטה ואז מתחילים בעיסוי כפות הרגליים. העיסוי עצמו לרוב נעים ומרגיע  אך גם עלול לכאוב  באזורים שונים: במיוחד אלו שמסמלים את האזורים הרגישים שבגופנו. לדוגמא: אם מישהו סובל מבעיות במעי, האזור בכף הרגל שמסמל את המעי שלול להיות רגיש יותר למגע וללחיצות. התנועות הטיפוליות הינן לחיצה, הרפיה והתקדמות עד שכל כף הרגל מקבלת התייחסות.

מטפלים רפלקסולוגים אינם רופאים ולא לומדים אנטומיה באופן שזו נלמדת ברפואה הקונבנציונאלית. האבחון שהם עורכים ע"פ כפות הרגליים הינו אבחון שמתבסס על תפיסת העולם המסוימת הזו, הטרמינולוגיה הינה טרמינולוגיה שונה מטרמינולוגיה של מדע הרפואה. מטפל רפלקסולוגי מתייחס לקשר בין גוף לנפש, לדפוסי ההתנהגות ולאישיות, לזרימות אנרגטיות ועוד. בבסיס השיטה,  תפיסה הגורסת כי ישנם מרכזי אנרגיה בגוף וכאשר ישנו חוסר איזון בגוף אז מרכזי האנרגיה נחסמים, דבר המוביל לבעיות פיסיות ולחוליים שונים. מטרתו של הטיפול הרפלקסולוגי לשחרר את החסימות האנרגטיות האלו, להמריץ את הדם, להגביר את תחושת הערנות והחיות ולהביא את הגוף לידי איזון והרמוניה.

לחובבי הטיפולים האלטרנטיביים והמגע למיניהם, חווית הטיפול היא חוויה נעימה, מרגיעה ובעלת השפעה על תחושתנו וחוותינו את החיים.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

http://www.mahut.co.il/?categoryId=640

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.