אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להיות חולה אסטמה ולהמשיך לחיות

אחת הדאגות הגדולות ביותר עבור מי שאובחנה אצלו אסטמה, היא הפגיעה באורח החיים אליו היה מורגל. נער צעיר למשל, שנהג לשחק כדורגל מידי יום כמעט עם חבריו בשכונה, לא יוכל לעשות זאת יותר? אדם שנהנה מפעילות מאומצת בחדר הכושר, ייאלץ להפסיק אותה? לא תמיד. טיפול ומעקב נכונים יוכלו לאשפר המשך של חיים תקינים למרות האסטמה.

להיות בקשר מתמיד על הרופא

הדבר הראשון שיבטיח כי רמת החיים והשטף שלהם לא ייפגעו הוא בלתי מתפשר ומחייב: ביקור במשרדו של רופא המשפחה האישי שלכם באופן תכוף. הרופא צריך לעקוב אחר התפתחות המחלה, לוודא כי לא אירעו אי אילו מקרים חריגים שעלולים להצביע על החמרה במצב ובאופן כללי – לפקח על מצב החולה ולוודא כי מצבו טוב, למרות המחלה.

להשתמש בתרופות נגד אסטמה

 

ישנם שלושה סוגים של תרופות המקלות על חולי אסטמה:

•  תרופות מרחיבות או מרפות שרירים: יאפשרו ליותר אוויר לעבור לריאות ומהן

•  תרופות אנטי דלקתיות: מונעות או מטפלות בדלקות שגורמות לאסטמה

•  תרופות מסייעות: עוזרות בהתגברות על תסמיני המחלה, כמו ליחה ואלרגיותחשוב להדגיש כי אותן תרופות לא מרפאות את החולה לחלוטין. אסטמה היא לצערנו מחלה כרונית שלפחות עד היום לא נמצאה לה תרופה שתעלים אותה לחלוטין. התרופות מקלות על מצב החולה, מפחיתות התקפים ומאפשרות לו לחיות כרגיל.

להימנע ממקומות 'מעוררי' אסטמה

אכן, יש כאלו. כפי שהוזכר קודם, אחת התופעות הנפוצות שמעידות על אסטמה היא אלרגיה. לכן, החולים במחלה צריכים להתרחק ממקורות שגורמים לאלרגיה אצלם. כמו כן, כל שהייה במקומות המקשים על הנשימה (מקומות מלאי אדים, עבודה עם חלקיקים זעירים) לא מומלצת וכך גם העישון, שיוצר קשיי נשימה גם למי שאינו לקה במחלה.

לא לוותר על טיפולים מועילים

כיום יש שיטות וטיפולים מיוחדים שמסייעים לחולים באסטמה, אם זה שימוש במוצרים טבעיים (משאף מלח), רפואה אלטרנטיבית (דיקור סיני), שיטות ריפוי מיוחדות ועוד. גם השימוש בתרופות ה'קונבנציונליות' מומלץ, אם הוא משפר את ההרגשה. בכל מקרה, אין לוותר, להזניח או להפסיק את הטיפול ללא התייעצות. אסטמה היא מחלה מתעתעת וחשוב שתדעו שהיא תמיד שם, בכל שלב, מהרגע בו לקיתם בה. האסטמה יכולה להיות רדומה שנים רבות, אך להתפרץ שוב בכל שלב שהוא, גם ללא סיבה.

פעילות גופנית עבור חולי אסטמה

קשיי נשימה כאלו לא אומרים שעליכם להפסיק לחלוטין את הפעילות הגופנית. ספורט וכושר הם דברים חשובים שהגוף זקוק להם, במיוחד בדור שלנו. גם אם אתם סובלים מקשיי נשימה, אין זה אומר שאתם לא יכולים לעשות זאת. עם השנים המחקר בנושא התפתח וכיום ישנן תוכניות פעילות גופנית המותאמות עבור מי שחלה באסטמה. חימום נכון, עבודה במאמץ הדרגתי והפחתת המאמץ בהדרגה עד לסיום האימון, מאפשרים גם לחולי אסטמה לבצע בפעילות גופנית. למעשה, בפעמים רבות המצב של החולה השתפר מאוד דווקא לאחר שהפעיל את הגוף.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים בגוגל - SEOneto

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.