אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דרך המשי בסין

נתיב דרך המשי בסין הולך משיאן, דרך לאנזו, בירת מחוז גנסו, בכיוון מערב עד לקשגר הסמוכה לגבול קירגיסטאן. הנתיב המקורי של דרך המשי שבסין אינו כולל את היעדים שיאחה ולנגמוסי, ואולם למי שהזמן והרצון עומד בידו, יוכל לעשות גיחה קטנה דרומה ולטייל בערים יחודיות אלו, בעלות הציביון הטיבטי. 

לאנזו

לאנזו בירת מחוז גנסו, משמשת בעיקר כצומת תחבורתית, בדרך לטיבט או למערב סין. אם כבר נשארתם כמה שעות בלאנזו, תוכלו לבקר באטרקציות שבעיר: לטייל לאורך הנהר הצהוב שחוצה את העיר, בפארק גבעת הפגודה הלבנה, בגשר הנהר הצהוב, במוזיאון המחוז ובהשוק המקומי.

שיאחה

העיירה שיאחה, המכונה גם טיבט הקטנה, יושבת בתוך עמק צר בגובה של 2900 מטרים. המנזר החשוב ביותר בשיאחה הינו מנזר לאבראנג (Labrang), שהוא אחד מששת המנזרים החשובים לטיבטים מכת המצנפת הצהובה וכיום משמש כמקום משכנו של ג'אמויאנג: "הבודהה החי", המייצג את שרשרת גלגולי הנשמות השלישית בחשיבותה בבודהיזם הטיבטי.

לנגמוסי

לנגמוסי היא עיירה טיבטית המלאה מקדשים ומנזרים המעוטרים בדגלי תפילה צבעוניים. לנגמוסי משמשת גם כעיירת תרמילאים, שמגיעים אליהם מכל העולם ויוצרים במקום אווירה בינלאומית נעימה. ניתן לצאת לטיול סוסים למעיינות החמים שבסביבה, לצפות בקבורת שמים או לטייל בקניון לנגמוסי הסמוך.

דונהואנג

העיר המערבית ביותר בסין העתיקה, שבה הסתיימה החומה הסינית המקורית (שכבר לא נראית כאן). שתי האטרקציות העיקריות בדונהואנג הן מערות הציורים הבודהיסטיות ודיונות החול הענקיות. 

טורפאן

טורפאן הינה נווה מדבר, הנמצאת כ-180 ק"מ מאורומצ'י ומחזיקה בתארים המקום השני הנמוך ביותר בעולם (מינוס 154 מטרים) והחם ביותר בסין. 

אורומצ'י

בירת המחוז האוטונומי שינג'יאנג והעיר הגדולה ביותר במערב סין. מה שמעניין באורומצ'י הוא הגיוון האתני שברחובותיה, עם תושבים ממוצא אויגרי, קירגיזי, פקיסטני, האני וקזאחי שחיים בה בעירבוביה.

קשגר

קשגר היא עיר תוססת עם תושבים מעניינים, שווקים צבעוניים ותרבות יחודית. בעבר שימשה קשגר נקודה חשובה על דרך המשי. 


אודות מחבר המאמר

הייחוד של אתר ברווז סין הוא בהגשת מידע פשוט, ברור וממוקד אודות סין. ברווז סין הוא חלק מקבוצת ברווז טיולים שמפעילה כעת מדריכי טיולים באינטרנט לתאילנדהודו וסין.  

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.