אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?

יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?

טיפ כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה - והתובנה לחיים

במאמר זה נעסוק באחד הטיפים הגדולים שתורמים לפיתוח הדמיון בתהליך היצירה, ונתמקד כמובן בציור. אחת התופעות הידועות לכל אמן מתחיל ומתקדם כאחד היא תופעת ההתקשרות לציור. האמן מתחבר כל כך ליצירה שלו עד שהיא הופכת לחלק ממנו. בתוך תהליך זה נוצר מצב שהאמן עלול להחסם קצת בשל ההיקשרות לציור ולפחד מהמשך תהליך היצירה.

והנה אם האמן הוא בעל אומץ, חזון ושאיפה לגדול, עליו ללמוד שלא לפחד וגם שלא להיקשר לציור שלו בצורה מוגזמת. אולם הדבר אינו קל. זאת הן בשל הזמן הרב שהושקע בציור והן בשל החשש שמא היצירה המיוחדת שלו תיהרס חלילה. בפועל, תרחיש שעלול לקרות הוא שהאמן יפחד לגעת בציור ולערוך בו שינויים משמעותיים, המחסום שלו לא ייפרץ והדמיון שלו לא ימשיך להתפתח. הציור תמיד יישאר ברמה מסויימת ולא יגיע לפריצת גבולות היכולת, וכל זה משום שהאמן חושש כל כך לפרוץ את גבולות היכולת שלו שמא יקרה משהו נורא מעבר לגבול.

כעת ננסה לפתור את הבעיה הזו עבור האמן.

אחת הטכניקות לפריצת מחסומים ולהגדלת כוח הדמיון הוא שיטת "היפוך התמונה" האמן נוטל את הציור ברגע כלשהו והופך אותו לגמרי. השמים הופכים לארץ והאדמה הופכת לשמים. כעת מביט האמן בציור בעיניים אחרות ומנסה למצוא בציור דברים חדשים, המכחול מושט אל עבר הקנווס, ו - קדימה לעבודה. אמנם דרוש אומץ כדי לפרוץ את המחסום, אך כאשר חוצים אותו, הדמיון מתחיל לפרוח.

 

 

מה קרה?

ראשית, האמן הסכים להפרד מהציור, הוא לקח סיכון שהציור יהרס לגמרי כאשר הוא יהפוך אותו ויתחיל לצייר על גביו מהכיוון ההפוך. שנית, הוא חדל מלפחוד. הן השחרור מתחושת הבעלות הכובלת, והן השחרור מן הפחד, תרמו באופן ישיר לשכלול ופיתוח היצירתיות של האמן.

גם בחיים, קורה שהחיים מתחילים להיות שגרתיים להחריד. המחשבה מתנוונת, החיים גולשים על מסלולם האפרפר, המוח מחליד והאדם מוצא עצמו חפץ בשינוי אך חושש ביותר מפריצת גבולות. ההרגל עשה את שלו, קיים חשש להפסיד את מה שיש, והאדם קשור רגשית לכל הדברים שהוא כביכול *בנה* ומאידך אין בו את האומץ הדרוש כדי להגיע לפיתוח - על של יכולותיו השכליות והרגשיות בחיים.

מה עושים? הופכים את התמונה, מתחילים להסתכל על החיים ממקום הפוך לחלוטין. אם, למשל, היו לנו דעות קדומות על אנשים או על מצבים, הגיע הזמן שנהפוך אותם ונבדוק אחת אחת מה נעשה בהם.

ואם למשל האמנו בכל מיני דברים בצורה עיוורת ונטולת משמעות, הגיע הזמן שנהפוך את הקערה על פיה ונחור, אולי הפוך נכון? אולי שווה לעשות שינוים משמעותיים בצורת החשיבה שלנו?

כשאר האדם מתעורר והופך את הציור שלו, היינו את צורת החשיבה שלו ומתחיל לשאול שאלות, או אז מתחילה זרימה מחודשת של תובנות, של דמיון שמשתבח והול ופורה בכל תחום בחיים.

אז שיהיה לכולנו בהצלחה!

המאמר יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?ידע - הדרך שלך להצליח Yeda.EIP.co.ilהכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים על הרגלים, תחושות, פחדים פוביות, מאמרים, דעות קדומות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?

להצליח בכח המחשבה | ידע - הדרך שלך להצליח Yeda.EIP.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.