אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרצאה על דימוי עצמי - ביישנות - ביטחון עצמי

הרצאה על דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי

הרצאה על ביישנות, דימוי עצמי ובטחון עצמי. איך להתגבר על ביישנות? איך לרכוש דימוי עצמי והערכה עצמית אמיתית? ועוד. אדם הרוצה לנטרל מעצמו ביישנות! איך הוא עושה זאת? כדי לנטרל ביישנות, הדרך היחידה לעשות זאת היא ע"י כך שהאדם ישאל את עצמו מה האמת? האם באמת יש לי במה להתבייש או לא?

האדם מבין שאין לו מה להתבייש מצד האמת, אבל הוא מתבייש. האדם גם מבין שלמרות שהוא שואל את עצמו אם האנשים חושבים כך או אחרת, זהו עניין שלהם ומצד האמת אין לו באמת במה להתבייש. זה בדיוק כמו הנושא של ביטחון עצמי או הערכה עצמית או דימוי עצמי נמוך, גם במצבים אלו האדם הרבה פעמים יודע שאלו דמיונות והוא אינו אמור להרגיש כך, אך עדיין זה לא משנה את העובדה שהוא חסר בטחון או מתבייש וכדומה.

מה עושים? ישנה בשורה טובה, ישנה המילה אמת!! עם האמת אפשר לצאת מכל מצב, מי שייצמד למילה אמת יצא מכל הדמיונות ומכל הפחדים ומכל חוסר הביטחון העצמי וביישנות וכל החששות המיותרים.

וישנה גם בשורה "רעה" והיא שחוץ מהמילה אמת שום דבר לא יעזור, לא חשיבה חיובית, או כל שכנוע עצמי. ולא יעזור כלום. במצב שכולם חושבים שאתה באמת לא בסדר, ושאתה גרוע וכדומה, כיוון שלפעמים אין מה לעשות אתה באמת מתנהג גרוע, או לא מוצלח, אבל, גם במצבים כאלו אדם צריך להעריך את עצמו ולא לפחד ולא להתבייש ולהיות שלם עם עצמו. ואז האדם צריך להיצמד לאמת.

בואו ניקח לדוגמא את חוסר הביטחון העצמי או דימוי נמוך. מצד האמת האדם כבר יודע שאין לו שום בעיה, אבל בכל זאת הוא חש את חוסר הביטחון, כך שמה הוא אמור לעשות?

על האדם לחזק אצלו את תכונת האמת באופן כללי. על האדם להבין שהשקר שולט בו, ומה זאת אומרת השקר שולט בו, הרי אם אדם מבין שהוא בסדר ובכל זאת הוא מוטרד ממה שחושבים עליו, זה סימן שיש איזה דמיון או שקר ששולט בו. וכדי לצאת מדמיונות ושקרים זה על ידי חיזוק האמת אצלו באופן כללי. ומי שיחזק אצל עצמו את האמת, זה יעזור לו להתמודד גם עם המקרה הספציפי של ביישנות, דימוי עצמי וכולי.

על האדם תמיד לשאול את עצמו, למה אני מרגיש נחות, למה אני מתבייש, מה הסיבה לכך. האם זה אמיתי שאני מרגיש חסר ביטחון, ולשאול ולחקור את עצמו בנושא עד שיגיע לאמת.

ובכלל על האדם להיצמד לאמת כל התחומים בחיים שלו, לשאול את עצמו בכל נושא ודבר, האם אני אמיתי עם עצמי, לשים לב, אולי האדם משקר את עצמו. שישאל האדם את עצמו האם אני כנה עם עצמי, האם אני יודע באמת מה אני בכלל רוצה? מה המטרות שלי בחיים, האם אני הולך לפי המטרות שלי? ובכך האדם בכל נושא יהיה חזק יותר באמת.

אך אדם יכול להגיד, בסדר, אבל אני לא יודע מה האמת, כך שהוא במצב כזה תמיד צריך ללכת לפי האמת הפנימית שלו כרגע.

העניין הוא: שהרבה פעמים בן אדם משקר את עצמו, במיוחד לגבי מה שהוא מרגיש. הוא לא מרוצה והוא אומר אני מאד מרוצה, בן אדם מרגיש רע ומשקר שהוא מרגיש טוב, אדם חסר ביטחון לחלוטין ואומר שהוא בטוח בעצמו.

על כן על האדם ללכת לפי נקודת האמת שלו בכל התחומים, וכך יפתרו לו הבעיות של חוסר בטחון, ביישנות ודימוי עצמי.

לסיכום כדי שהאדם יחיה חיים טובים ופשוטים ומהנים, ללא בעיות, ואכן זה אפשרי באמת לחיות בהנאה, על האדם תמיד להיצמד לנקודת האמת. לשאול את עצמו האם מכך אני אמור להילחץ? האם לקחתי את עניין זה או אחר בפרופורציה? להיות אמיתי בכל התחומים, וזה יעזור לו להתמודד עם כל נושא בחיים.

ראה גם:

* מה חושבים עליך? הערכה עצמית / דימוי עצמי - מי חושב עליך ומה חושב עליך?.

* דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?.

* כבוד עצמי / הערכה עצמית - איך לא להיפגע מאנשים? איך לשפר דימוי עצמי?.

* דימוי עצמי / מה חושבים עליך - מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו?.

* בטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?.

* אמונה עצמית - איך להאמין בעצמך? איך להגיע לאמונה עצמית אמיתית?.

* שאפתנות / תעוזה / אומץ / בטחון עצמי / אמונה עצמית - מהי מהותן?.

* אמונה עצמית / בטחון עצמי - כיצד להשיג אמונה עצמית? איך להאמין בעצמך?.

* הרצאה על ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להשיג אותו?.

* אומץ / ביטחון עצמי - איך להגיע לאומץ אמיתי וחזק באמת? איך להיות בטוח בעצמך?.

* ביטחון עצמי - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך לחזק את הבטחון העצמי בצורה פשוטה?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים בנושא שאלות להתבוננות עצמית, נקודת האמת, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה, רגשות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הרצאה על דימוי עצמי / ביישנות / ביטחון עצמי

מאת אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.