אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרצאה על הרגלים - איך לשנות הרגלים?

הרצאה על הרגלים - איך לשנות הרגלים?

הרצאה על הרגלים ודפוסי התנהגות. איך הם נוצרים? איך לשנות אותם? ועוד. בנושא הרגלים בחיים, נשאלת השאלה איך לשנות הרגלים? השאלה הנשאלת היא, כיוון שאדם אינו מרוצה הרבה פעמים מהתנהגות מסוימת, אדם יכול לכעוס באופן קבוע, והוא אינו רוצה באמת לכעוס, אך הוא אינו מצליח לשנות זאת, הוא מרגיש שאינו שולט בזה, שזה פשוט קורה לו.

כמו גם לדוגמא (דיאטה) אדם שרואה אוכל, ואינו רוצה לנגוע במאכל הזה, אבל הוא אינו מסוגל להתאפק, משהו שולט בו כביכול, האדם מרגיש שלא הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה. מה עושים לשנות?

אדם כזה בעצם אינו נמצא במודעות, הוא אינו מודע למעשים שלו, על כן, כמו שתמיד נאמר, צריך האדם לשאול את עצמו למה אני פועל כך ולא אחרת, לשאול את השאלה למה?

מאיפה זה בא. לא לשאול איך הגעתי למצב הנוכחי, לא לחקור מה גרם לו בעבר להרגל זה או אחר, שהוא סוחב את אותו ההרגל גם היום, לא זו השאלה.

השאלה האמורה להישאל, היא מדוע עכשיו אני פועל ככה ולא אחרת, עכשיו ברגע זה למה עשיתי זאת? השאלה הזו נשאלת, מכיוון שלאדם בכל רגע בחירה חופשית מלאה, בכל מה שהוא עושה.

היה ואדם כועס, שישאל מדוע עכשיו כעסתי, האם אני כועס עכשיו מתוך בחירה? או שזה נכפה עלי, ללא שליטה? ואם זה ללא שליטה, אז ממילא על האדם להפסיק לקטר או לרטון על כך שהוא כועס, כי אם הגיע למסקנה שזה לא בשליטתו, אז ממילא אין באפשרותו לעשות כלום.

אדם חייב להבין אחת ולתמיד, למה הוא עושה כרגע את מה שהוא עושה. לגלות את הסיבה תוך כדי שהוא עושה את מה שהוא עושה, לשאול מהיכן זה מגיע עכשיו? למה? מה הסיבה?

דוגמא נוספת, אדם שמפחד מכל דבר, או מדבר מסוים כל פעם מחדש, והוא אומר אני רוצה לשנות את ההרגל שלי, והוא יעשה זאת על ידי שאלה למה אני חושב ככה?

ומה ההבדל בין רובוט לבן אדם? אדם פועל מהיגיון, רובוט לעומת זאת, לוחצים לו על הכפתור והוא פועל, הוא לא שואל מה הסיבה.

היה ואדם לא שואל מה הסיבה, הוא פועל כמו רובוט, והיה ורוצה האדם לשנות את הרגליו, עליו להפסיק להתנהג כמו רובוט, עליו להתחיל לשאול שאלות.

ואם ישאל אדם את עצמו, מה הסיבה על כל דבר ודבר שהוא עושה, הוא יגלה את נקודת השליטה שלו בדבר.

אדם פשוט נדמה לו שהוא לא שולט, נדמה לו שהוא כמו רובוט, שלוחצים עליו עם איזה כפתור, והוא עושה את מה שהוא עושה, אבל, זה לא נכון. אם יתבונן האדם בדבר הזה, הוא יגיע וימצא את נקודת הבחירה החופשית שלו. ואז כשישאל מדוע אני עושה את הדבר הזה, קודם כל הוא יפתח לעצמו את המודעות העצמית, וגם הוא ימצא את הנקודה שהוא יכול לשלוט בזה ולשנות לעצמו את ההרגלים.

וגם חשוב תמיד לזכור את המילה אמת. על האדם לשאול את עצמו מה האמת? האם הדבר הזה טוב לעשות אותו? האם הדבר הזה רע לעשות אותו?

אדם רגיל להתנהג בצורה מסוימת, לחשוב בצורה מסוימת, אבל יש דבר יחיד בעולם שאינו משתנה אף פעם, וזו האמת, אפשר להבין אותה, או לא, אפשר לנסות לזייף, אבל היא לא תשתנה לעולם.

אדם שרוצה לחיות טוב, חייב להיצמד לאמת, הוא לא חייב לשנות הרגלים. הוא גם לא צריך לשנות את ההרגלים, אלא צריך שההרגלים ייצמדו לאמת.

זאת אומרת, אם אדם רגיל לעשות משהו שהוא צריך ואמור לעשות אותו, מה טוב, אבל אם אדם רגיל לעשות משהו שהוא לא אמור, או לא רוצה לעשות אותו, אז הוא צריך לשנות את ההרגל.

כך שנשים לב, שהעניין הוא לא לשנות את ההרגלים כן או לא, אלא איך להתרגל לעשות את מה שצריך לעשות, לחשוב את מה שצריך לחשוב. וכדי להגיע לכך, על האדם לשאול את עצמו, למה אני עושה את מה שאני עושה? בגלל שאני רוצה לעשות זאת? אולי בגלל שאחרים קבעו שכך צריך להיעשות?

על ידי כך, האדם מתחיל לעשות את מעשיו באופן מודע, ועל ידי כך שהאדם עושה את מעשיו מתוך מודעות, בעצם, על ידי כך הוא שולט באמת.

ולסיכום: בכל מעשה ובכל דבר ודבר, על האדם לשאול את עצמו למה אני עושה את המעשים הללו, והאם אני לא פועל כמו רובוט, כיוון שאמרו לי לעשות טוב, אז אני עושה טוב, או אמרו לי לעשות רע, אז אני עושה רע, על האדם לפתח את המודעות להתנהגותו מחשבותיו ומעשיו, וכך יחיה חיים טובים באמת.

ראה גם:

* הרגלים / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה - איך לשנות אותם בקלות?.

* הרגלים / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה - איך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות?.

* הרגלים / דפוסי חשיבה / דפוסי התנהגות - איך לשנות אותם בצורה מהירה?.

* בחירה חופשית / רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר?.

* בחירה חופשית / דטרמיניזם - מהו חופש הבחירה? מהי הבחירה החופשית?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים בנושא עבר, חקירות, התחלות חדשות, אמת, התחלות חדשות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הרצאה על הרגלים - איך לשנות הרגלים?

מאת אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.