אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הרצאה על מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?

הרצאה על מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?

הרצאה על עשייה רגשית. מה את מרגיש לגבי המעשים שלך? ועוד.

מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?

הפעם נדבר על אחד הנושאים החשובים ביותר שהאדם צריך לשים אליהם לב, כאשר עושה את המעשים שלו. האדם קם בבוקר ועושה, עובד ועסוק, עובד ועושה, מצד האמת גם בחלום האדם עושה פעולות כאלה ואחרות. ורק מידי פעם האדם חושב מה המטרה ומה הסיבה?

וכשאדם עושה את המעשים שלו, עליו להתבונן, בנקודה רגשית. אחד הדברים החשובים שעליו להתבונן בהם, מה אני מרגיש לגבי מה שאני עושה?

הסיבה שאני עושה את המעשים שלי היא כדי להרגיש טוב. גם כאשר הוא עושה משהו שלכאורה יעשה לו רע, עדיין בכללי עושה אותו כי חושב שירגיש יותר טוב.

הרעיון הוא שכאשר האדם זוכר שהוא רוצה בעצם להרגיש טוב, לכן עליו לשאול מה אני מרגיש לגבי מה שאני עושה, האם אני שלם עם מה שאני עושה?

לעיתים האדם התחיל לעשות משהו ואחר כך ממשיך כמו רובוט. חשוב שלא ישקר את עצמו, האדם מפחד לפעמים לומר שהוא לא מרוצה, אסור לאדם לפחד. השקר גורם לאדם לפחד, הערך העליון ביותר של האדם הוא לומר את האמת.

גם אם אין פתרון, אם נניח נמצא במקום עבודה שאינו מרוצה בו, עליו להודות שקשה לו, שלא ישקר, ויאמר שהוא מרוצה. אם האדם מרוצה אז טוב, אבל אם יש דבר שאינו מרוצה ממנו, שידע את האמת. חשוב שהאדם יתמקד בעשייה שלו בנושא של הרגשות מה אני מרגיש לגבי מה שאני עושה? האם אני באמת מרגיש שביעות רצון?

מי שיתבונן מספיק בדברים הללו, זה מה שיביא אותו אל האושר. ברגע שהאדם עושה דברים שאינו נהנה מהם, זה אומר שהוא לא מספיק אמיתי עם עצמו. כי עושה, אך לא ממש רוצה, האדם צריך להיות אמיתי, מה אני באמת מחפש, האם חשוב לי שיעריכו אותי, או שחשוב לי להרגיש טוב באמת?

ועוד דבר - האם הדבר הזה באמת יביא לי אושר? האדם רץ אחרי דברים ואחר כך מתברר שהדבר לא מביא לו אושר. שהדבר המושג, אכן לא הנחיל לו את האושר, ואם לא, למה אני עשה אותו?

האם אני שלם עם הבחירות שלי? האם אני עושה רק בגלל הרגלים וסביבה? האם הדבר עדיין רלוונטי, אולי זה היה נכון לעבר, וכעת בהווה אין זה מביא לי אושר?

בן אדם צריך להתמקד ברגשות, התכלית של מה שהוא עושה זה כדי להרגיש טוב, כי בסופו של דבר האדם רוצה להרגיש טוב, לכן חשוב שישאל מה הוא מרגיש לגבי מה שהוא עושה. ויש בזה הרבה עומק.

חשוב שיזכור את המטרה שלו להרגיש טוב, ועליו לשאוף להרגיש טוב *בשלמות*, ולא להתפשר.

זה שאיני מוצא את הפתרון אינו אומר שאין פתרון, על ידי שהאדם אמיתי עם עצמו, יגיע למצב שלא משנה מה קורה לו הוא תמיד ירגיש טוב, אבל זה קורה רק אחרי שהאדם שואל את עצמו מה הוא באמת מרגיש, ורק כאשר האדם מספיק כנה עם עצמו, כי אם יעשה זאת מספיק פעמים, יתחבר אל שורש הרצון שלו ובסוף מבין את המציאות ובסוף טוב לו בכל מקרה, על ידי שהוא מצא את האושר בתוכו.

ראה גם:

* רגשות - איך אתה מרגיש בייחס למה שאתה עושה?.

* רגשות / מעשים / אושר - האם אתה מאושר ממה שאתה עושה?.

* פרקטיקה / חשיבה מעשית - מהי מהותה? ומהי פרקטיקה טובה באמת?.

* דיכאון / עצבות / עייפות בעבודה / חוסר אנרגיה / חוסר מצב רוח - מהי מהות העניין?.

* להיות מאושר / חיפוש אחר האושר - איך אפשר *להפסיק* לחפש את האושר?.

* אושר / החיפוש אחר האושר - איך *להפסיק* לחפש את האושר? איך להיות מאושר?.

* ייאוש / דיכאון עולמי - מהו הייאוש והדיכאון העולמי? ממה הוא נובע? ומה הפתרון?.

* ריקנות קיומית / דיכאון - ממה נובעת תחושת ריקנות? ומה הפתרון לתחושת ריקנות?.

המאמר מאת אליעד כהן, מחבר הספר אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

הכנס לאתר ותהנה מעוד מאמרים בנושא התחברות, מצב רוח, תכלית מטרה, רצון, רוחניות ועוד ...


אודות מחבר המאמר

המאמר הרצאה על מה אתה מרגיש לגבי מה שאתה עושה?

מאת אליעד כהן - להצליח בכח המחשבה www.EIP.co.il | אימון אישי / ייעוץ אישי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.