אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע על פורד פוקוס

הדור הראשון של הפורד פוקוס הושק בעולם ב-1998 וכלל עיצוב נועז וקווים חדים ומרשימים יחסית למשפחתית. כיום, לאחר מספר מתיחות פנים עיצוביות ושיפורים מגוונים, הפוקוס היא מכונית מאד פופולארית בכבישי ישראל – במיוחד לאור העובדה שהיא נמכרת בהצלחה לציי רכב וליסינג. למעשה, פורד פוקוס היא המכונית האירופאית הנמכרת ביותר בארץ בשנים האחרונות.

קצת רקע

פורד פוקוס משווקת בארץ על ידי חברת "דלק מוטורס" במרכב סדאן 4 דלתות או האצ'בק 5 דלתות, שניהם עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר או 2.0 ליטר. גרסת העיצוב האחרונה – משנת 2008 – אולי לא פורצת דרך כבעבר אך היא עדיין שומרת על חזות מעודכנת ונראית רחבה יחסית למכוניות אחרות בקבוצתה. גם רמת הבטיחות של הפורד פוקוס טובה יחסית לקבוצתה: הפוקוס מתהדרת ב-6 כריות אוויר, וחלק מהדגמים כוללים בקרת יציבות אלקטרונית. הפוקוס גם השיגה ציון של 5 כוכבים מתוך 5 במבחן ריסוק פומבי של EuroNCAP, ארגון מוערך המספק הערכה עצמאית וריאלית לגבי ביצועי מערכות הבטיחות של מכוניות.

 

נכנסים פנימה

מהנדסי פורד דאגו לתנוחת ישיבה טובה למדי עבור הנהג, ואפילו שלושה נוסעים בוגרים מאחורה זוכים למרחב ונוחות סבירים בהחלט. קל להיכנס ולצאת מהפוקוס, וזהו יתרון מובהק לבעלי משפחות אשר צריכים גישה נוחה לילדים בכסאות בטיחות מאחור. אפרופו מרחב, גם תא המטען הגדול מרווח, הן בסדאן והן בגרסת ההאצ'בק, ופתח ההטענה נוח. החלל הפנימי אמנם מרווח ונוח ואיכות החומרים טובה, אבל הריפוד והדיפונים הם בצבעים כהים, קודרים ולא ממש מרגשים.

 

מניעים ונוסעים

כבר בנסיעה עירונית מגלים את אחת מנקודות התורפה של הפוקוס – המכונית כבדה יחסית לכוח המנוע. מנוע ה-1.6 ליטר מייצר רק 100 כ"ס שצריכים לנייד מכונית ששוקלת יותר מטון, וזה לא כל כך קל. הכבדות הזאת מתורגמת לשני הכיוונים – המכונית מעניקה תחושה יציבה ו"יושבת טוב על הכביש" אך היא זוללת דלק בנסיעות עירוניות.

ברגע שיוצאים מהעיר משתנה מעט התמונה. הפוקוס משדרת יציבות ומעניקה נסיעה נוחה ובטוחה, תוך שהיא מסוגלת לבלוע הרבה משיבושי הדרך בלי להעביר את הקפיצות פנימה לנוסעים. יש מכוניות נוחות ממנה בקבוצתה, אבל הפוקוס נוחה בהרבה ממתחרות אחרות. למרות המשקל, המנוע לא נשמע מתאמץ במיוחד, אך במהירויות גבוהות דווקא כן ניתן לשמוע רעש בתא הנוסעים – רעשי הרוח והכביש מועברים פנימה כיוון שהבידוד הוא לא נקודת חוזק בפוקוס.

 

חוזקות וחלושות

במכונית במשקל כזה היינו מצפים לבלמים קצת יותר חזקים מהקיימים. במהירויות גבוהות צריך הרבה מקום כדי להביא את המכונית לעצירה, אך ניתן להתגבר על הבעיה בעזרת שימוש חכם במצב הטיפטרוניק של תיבת ההילוכים.

אם כבר מדברים על הילוכים וחולשות, בנסיעות בינעירוניות הפורד פוקוס אמנם מאיצה בלי בעיות ומסוגלת לשייט בנוחות במהירויות מעל 100 קמ"ש, אך כשמגיעים לעליות מתגלה ההילוך הרביעי הארוך במערומיו. גם כאן, בעזרת שימוש נכון במצב טיפטרוניק ניתן לנצל טוב יותר את כוח המנוע ולהתגבר אפילו על העלייה בקסטל.

אם צריך לסכם ולמצוא נקודת חוזק אחת עיקרית בפורד פוקוס, אנחנו היינו הולכים על "ביטחון". היא אולי לא הכי מהירה או הכי נוחה, אבל בקבוצת המשפחתיות הפופולאריות בכבישי ארצנו אין לפורד פוקוס מתחרים כשמדובר על תחושת ביטחון. פתאום הכבדות הופכת ליתרון, ובכבישים מפותלים מגלים את היציבות ואת הדיוק. אפילו סטיות ופניות חדות בנסיעה עירונית הופכות לפעולה שמשרה ביטחון.

 

משפט מסכם

אם אתם מחפשים מכונית משפחתית משתלמת, נוחה, מרווחת ובטוחה – לכו על פורד פוקוס.

 


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו נציג אתר Pickcar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.