אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מידע על פיאט פונטו

קצת רקע

כששומעים את השם "איבו" מיד חושבים על מיצובישי לאנסר חייתית, אבל מהר מאד מתגלה שהצמדת השם איבו לדגם הפונטו מסמלת בסך הכל אבולוציה של הדגם, מפונטו גרנדה לפונטו איבו – מתיחת פנים ולא יותר. וזה לא רע, כי הפיאט גרנדה פונטו היא מכונית סופר-מיני מוצלחת למדי.

מבט אחד ממחיש שמתיחת הפנים לא פגעה בעיצוב היפה – לא לחינם כוללת תאגיד פיאט את המותג מזראטי, והמעצב ג'יוג'יארו שאב ממנה השראה. יש לה קווים ספורטיביים וזורמים, ומראה מאד מודרני וצעיר.

 

נכנסים פנימה

החלל הפנימי של פיאט פונטו איבו יפה ומעוצב, ויש לנו מילים טובות גם על איכות הגימור. היא מאובזרת בטעם טוב ובגוונים מוצלחים, וסביבת הנהג אסטטית ויעילה.

לא חושב היכן יושבים, עושים את זה בנוחות, ואפילו המושב האחורי מספק נוחות מרשימה אפילו בנסיעות ארוכות וגם לגבוהים שבחבורה. למרות שהיא ממוקמת בקטגוריית הסופר-מיני, המרחב הפנימי של הפונטו בהחלט נותנת פייט למשפחתיות מסוימות.

יש לה תא מטען סביר בהחלט לגודלה אבל שפת ההטענה גבוהה יחסית והפתיחה נעשית רק מכפתור על השלט ולא מבחוץ. קצת מפריע לשומרים בכניסה לקניון...

 

מניעים ונוסעים

האבולוציה של האיבו הגיעה גם למנוע של הפונטו, עם טכנולוגיה מתקדמת שנקראת "מולטי אייר" ששולטת בצורה ממוחשבת על כניסת האויר והדלק לתא הבעירה כדי להביא לניצול יעיל יותר של הדלק, צריכת דלק מופחתת ופחות זיהום אויר – וכל זה בלי להתפשר על ביצועים.

גרסת הבסיס של הפונטו לא חזקה במיוחד, אבל באופן כללי הפונטו מגיבה בצורה מדויקת, מציעה אחיזת כביש ונוחות נסיעה טובים למדי, הן בתנועה עירונית והן מחוץ לעיר. הגרסאות היותר חזקות מעניקות הרבה יותר כוח וגם הנאה גדולה יותר בנהיגה.

 

כמה נקודות למחשבה

אחרי שדיברנו על מה טוב בפונטו, הנה כמה נקודות מוזרות. הראשונה היא מערכת שנקראת "סטארט סטופ" שאמורה לכבות את המנוע כשעומדים ברמזור, למשל, ולהתניע אותה שוב ברגע שעוזבים את דוושת הבלם. על הנייר המערכת הזו אמורה לחסוך דלק ולתרום לסביבה, סטייל "היברידית לייט", אבל הדבר היחיד שהיא תורמת זה לעצבים של הנהג. המערכת דורשת התרגלות, במיוחד כשמנסים לחנות ברברס בתוך חניה צפופה בעלייה ובכל פעם שבולמים המנוע כבה.

הנקודה השנייה היא תיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית שנקראת "דואו לוג'יק". אין לה מצב "חנייה" וזינוק בעלייה או חנייה ברברס בעלייה אחרונית הופכת להיות חוויה מפוקפקת ומציקה לנהג לא מיומן.

 

משפט מסכם

יש כאן חבילה מוצלחת אם בוחרים את תיבת ההילוכים הידנית. לאוטומטית יש כמה נקודות שצריך להתרגל אליהן. השאלה הגדולה היא – למה להתרגל למשהו כשיש אלטרנטיבות לא פחות טובות ממנה באותו מחיר?


אודות מחבר המאמר

הכותב הינו נציג אתר PickCar.co.il - לוח רכב המאגד את כלל סוכנויות ומגרשי הרכב בישראל

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.